Studenten cmd kijken naar de laptop van hun docent op de trap

Ontdek wat onze studenten, docenten en onderzoekers voor u kunnen betekenen op het gebied van IT en mediadesign.

Welkom bij de Academie IT en Mediadesign! Wij bieden een ontmoetingsplek voor ruim 2.500 bevlogen studenten, docenten, onderzoekers én professionals uit het werkveld. Zij maken deel uit van dynamische leeromgevingen waar alles draait om ontwerpen, ontwikkelen en experimenteren. We inspireren elkaar én de samenleving met innovatieve ICT- en multimediatoepassingen.

Wij verzorgen de bacheloropleidingen HBO-ICT en Communication & Multimedia Design (voltijd en deeltijd), omscholingstraject Make IT Work en de master Applied Data Science.

Samen met u leiden wij uw toekomstige medewerkers op, doen we praktijkgericht onderzoek en ontwikkelen we vernieuwende digitale producten, diensten en processen. Wilt u met ons samenwerken? Hieronder leest u meer over de mogelijkheden.

Verdere beschrijving diensten

Stage en afstuderen

Een nieuw product of systeem ontwerpen, beleid ontwikkelen, onderzoek doen… Studenten van onze opleidingen HBO-ICT en Communication & Multimedia Design kunnen veel voor uw organisatie betekenen tijdens een meewerkstage of afstudeerproject. Zij komen met een frisse blik, zijn resultaatgericht en brengen een flinke dosis energie mee. Lees hier meer over onze stage- en afstudeertrajecten.

Praktijkgericht onderzoek

Samen werk maken van praktijkgericht onderzoek en innovatie? Dat kan met onze bevlogen lectoren, (docent)-onderzoekers en studenten. Onze lectoraten ontwikkelen met en voor het werkveld praktisch toepasbare oplossingen waarbij de mens altijd centraal staat. Wij richten ons op digitale innovaties die aantoonbaar meerwaarde hebben voor gebruikers, organisaties en de maatschappij.

Deeltijdopleidingen en omscholing

Professionals kunnen zich bij ons verder ontwikkelen in hun vakgebied via de vierjarige deeltijdopleidingen HBO-ICT en Communication & Multimedia Design, en de tweejarige deeltijdopleiding master Applied Data Science (Engelstalig). En bij Make IT Work maken de deelnemers aan het programma een carrièreswitch naar de kansrijke IT-sector. Zij worden via dit omscholingstraject opgeleid tot software engineer mét baangarantie.

Onderwijsproject

Heeft uw organisatie een concreet vraagstuk op het gebied van IT of mediadesign? We bekijken graag samen met u of dit in projectvorm past binnen de opleiding HBO-ICT en/of Communication & Multimedia Design. Studenten uit het tweede of derde studiejaar werken dan gedurende acht weken in een groepje aan een oplossing voor uw vraagstuk. Maak gebruik van de contactknop om uw vraag aan ons voor te leggen.

DWAN

Digitalisering MKB

Advies en ondersteuning nodig bij het digitaliseren van uw organisatie? De Digitale Werkplaats Arnhem Nijmegen (DWAN) biedt mkb’ers de helpende hand met o.a. creatieve sessies over organisatievraagstukken, online marketing, de opzet van een webshop en een adviesgesprek. Studententeams, begeleid door professionals, gaan graag voor u aan de slag.

Creatief product

Van apps tot video’s en van merkontwikkeling tot animaties. Bij B302 is uw opdracht in goede handen. Bij dit unieke mediabureau realiseren onze studenten uiteenlopende creatieve producten op het snijvlak van communicatie, multimedia, design en IT. Bekijk het portfolio en ontdek wat deze ‘creative media mob’ voor u kan maken.

Nieuws

Etalagebijeenkomst over Open Eind LeeromgevingOp weg naar het onderwijs van de toekomst
33147760-fbd1-11ee-aeb1-d2426076fb58 15 april Etalagebijeenkomst Open eind leeromgeving HAN Nijmegen
17affe10-e081-11ee-8f63-b2e4d39b8318 AI gegenereerd hoofdbeeld van hackathon event publieke pioniers
fe2f6a3e-0cff-11ee-b58f-02565807075b Docent CMD laat voorbeeld zien via zijn laptop aan studenten op de trap.
9badd000-668f-11ee-a891-3a88cd48d72a Nieuwsbericht over het Koersbeelddoel Studenten en medewerkers worden digi- en datavaardig
54124812-0cf7-11ee-acad-02565807075b Jongen zit op een bankje en is met zijn mobiele telefoon bezig. Voor hem ligt zijn taststok.
Waardevolle nieuwe inzichten uit de praktijkDEMAND scan event
03d0e50c-0ced-11ee-84cd-02565807075b LM Lectoraat Logistiek Data science
Gebruikersonderzoek HololensSlimme brillen onder de loep
387445 Man / student werkt met AR bril op. Virtual reality in een productieomgeving.

Abonneer op onze nieuwsbrief

Met de digitale nieuwsbrief van de Academie IT en Mediadesign blijf je op de hoogte van nieuws en de laatste ontwikkelingen op het gebied van onderzoek en onderwijs in de academie.

e03ff71a-0cf9-11ee-9a94-02565807075b studenten op de trap van de locatie han built environment
Meer informatie?

Stel een vraag

Wilt u meer informatie over de samenwerkingsmogelijkheden? Neem contact met ons op.

307114 man student boeken lezen hal gang