Handboek EBP Ik wil met mijn team aan de slag

53102164-0ce8-11ee-82f0-02565807075b studenten overleggen en lachen buiten

Hoe begin ik met EBP? Welke stappen volg ik met mijn team?

Rolverdeling binnen het team

Het is belangrijk dat minimaal 1 van je teamleden de rol heeft van EBP-coach. Het liefst een hbo-verpleegkundige, maar het kan ook een andere zorgmedewerker zijn. In ieder geval iemand die ook direct zorg aan cliënten biedt.

Wat is belangrijk voor de EBP-coach?

• Je staat achter werken met Evidence Based Practice.
  • Je kunt goed samenwerken met de zorgmedewerkers in je team.
  • Je betrekt en coacht je team bij het doorvoeren van nieuwe ontwikkelingen.
  • Je reflecteert samen met je collega’s op jullie werkzaamheden.

Naast de EBP-coach heeft je team ook een aantal kartrekkers nodig. Dit zijn zorgmedewerkers die ook enthousiast zijn over het werken met EBP. Jullie zorgen samen met de EBP-coach voor het ontwikkelen van een EBP-cultuur.

Aan de slag in 5 stappen

Handboek EBP

Toolbox

Doorloop je dit handboek stap voor stap? Dan kom je verschillende tools tegen. Van belangrijke vragenlijsten tot filmpjes en praktijkvoorbeelden. Je vindt ze allemaal terug in de handige toolbox.

0003201a-0cf3-11ee-ae2b-02565807075b HBO masters studenten volgen online overleg via een laptop