collegas werken aan ovale tafel

Doelen van het onderzoek

De Academie Educatie wilde graag meer inzicht krijgen in de opbrengsten van de Master Ontwerpen van Eigentijds Leren (MOVEL) voor wat betreft:

1. de bijdrage die MOVEL-studenten leveren aan de innovaties met ict in de onderwijspraktijk;

2. de (ontwikkeling van) stuurkracht van MOVEL-studenten zowel tijdens als na afloop van de opleiding; 

3. de factoren uit de opleidings- en onderwijspraktijk die belemmerend of bevorderend zijn voor de stuurkracht van MOVEL-studenten.

Onderzoeksvragen

1. Welke impact heeft de MOVEL-student op de onderwijsinnovatie met ict in de onderwijspraktijk op school/in de onderwijsinstelling tijdens en na afloop van de MOVEL?

2. Wat is kenmerkend voor de (ontwikkeling van de) stuurkracht van MOVEL-studenten tijdens en na afloop van de MOVEL?

3. Welke factoren belemmeren en bevorderen de stuurkracht van MOVEL-studenten in de opleidingspraktijk en de onderwijspraktijk tijdens en na afloop van de MOVEL?

Aanpak

Het onderzoek volgt gedurende de periode drie opeenvolgende cohorten MOVEL-studenten uit verschillende onderwijssectoren. 

PO 2019/2020 2020-2023
PO, VO, MBO, HBO 2020/2021 2021-2024
PO, VO, MBO, HBO 2021/2022 2022-2025

Er worden verschillende onderzoeksmethoden gebruikt, zoals interviews (met leidinggevenden en studenten), storylines en documentanalyses. 

Bekijk de resultaten van het onderzoek
 

Onze Kennis

Bekijk de resultaten van het onderzoek, we delen hier rapporten en andere opbrengsten.

computer met grafiek