Ontwikkeling instrumenten meervoudige waarde van advies

Om de adviesmarkt te helpen invulling te geven aan meervoudige waardecreatie, ontwikkelt het associate lectoraat instrumenten die in de praktijk kunnen worden toegepast. De instrumenten worden in samenwerking met docenten, studenten en het werkveld ontwikkeld.

57e69a4c-0cf7-11ee-a5ab-02565807075b selectie en plaatsing puzzel

Snelle info

Onderzoeksthema:

Waarde van advies

Projectleider:

Fred de Jong

Start:

september 2020

Looptijd:

Doorlopend

Waarde van financieel advies

In dit project wordt, in samenwerking met Adfiz, onderzoek gedaan naar de waarde van financieel advies. Adfiz is een brancheorganisatie voor onafhankelijk financieel adviseurs. Een van de uitkomsten van dit onderzoek is het model Waarde van Advies. Lees er meer over in het onderzoekspaper Meervoudige waarde van advies. ​

5f353e6c-0cfb-11ee-9952-02565807075b Model waarde van advies van het associate lectoraat Sustainable Finance & Tax.

Financieel Advieswiel MKB

Tijdens het symposium van het HAN associate lectoraat Sustainable Finance & Tax op 16 mei 2022 presenteerde associate lector dr. Fred de Jong een nieuw model om financieel en fiscaal adviseurs te helpen duurzaamheidsadvies concreet te maken. Het Financieel Advieswiel MKB biedt financieel en fiscaal adviseurs inzicht om hun mkb-klanten te helpen verduurzamen. In het bijbehorende paper zijn de aanknopingspunten terug te lezen.

Financieel Advieswiel MKB

Meervoudige Waarde Wijzer

In samenwerking met studente Vera Smeeman van de bacheloropleiding Finance, Tax and Advice is een instrument ontwikkeld voor de hypotheekketen Financieel Zeker: de Meervoudige Waarde Wijzer. Deze wijze ondersteunt hypotheekadviseurs bij het creeëren van meervoudige waarde in hun dienstverlening. Recent is over dit onderzoek en de uitkomsten ervan een podcast verschenen waarin Fred de Jong, Vera Smeeman en Robert van den Broek van Financieel Zeker met elkaar in gesprek gaan. Vera - inmiddels alumna - heeft het onderzoek uitgevoerd tijdens de afstudeerfase van haar opleiding in de leergemeenschap Future Proof Financial van de HAN academie Financieel Economisch Management.

Meer weten?

Neem contact op met associate lector Fred de Jong.

Fred de Jong

associate lector Sustainable Finance & Tax
ba56df96-0cf4-11ee-8e12-02565807075b Profielfoto van associate lector Sustainable Finance & Tax Fred de Jong.

Fred werkt als associate lector Sustainable Finance & Tax en is daarmee onderdeel van het lectoraat Financial Control van de academie Financieel Economisch Management.