- Open up new horizons - HAN University of Applied Sciences
- Over de HAN
- Organisatie
- Centrale staf en Services
Centrale staf en Services
De Centrale staf maakt beleid en adviseert, Services biedt ondersteunende diensten aan studenten en medewerkers van de HAN. De staf en de services bestaan uit een aantal afdelingen; lees hier wat ze op welk gebied doen.
Centrale staf
De Centrale staf bestaat uit 7 afdelingen, die beleid maken op hun specifieke aandachtsgebied: van HR tot onderwijs, onderzoek en kwaliteitszorg, en van marketing en communicatie tot finance en control.
De staf adviseert en maakt beleid, dat doet ze in opdracht van het bestuur en management van de HAN. Hiervoor werken de verschillende stafafdelingen nauw samen met de academies en de services.
De stafafdelingen
- Bestuurszaken
- Finance en Control
- Human Resources
- Informatiemanagement
- Juridische Zaken
- Marketing en Communicatie
- Onderwijs, Onderzoek en Kwaliteitszorg
Services
Services bundelt alle ondersteunende diensten van de HAN aan studenten en medewerkers in 1 organisatie. Van HR tot ICT, van marketing en communicatie tot facilitaire zaken of studentzaken; Services zorgt ervoor dat alle ondersteunende processen efficiënt en professioneel verlopen.
Contact
Directeur: ir. H. (Henk) Stomphorst
Secretariaat: Marleen Brouwer, T (026) 369 14 10
De afdelingen van Services
De afdeling Facilitaire Zaken is verantwoordelijk voor alle faciliteiten in en om het gebouw. Van afval en schoonmaak, archivering en catering tot grafische productie en de post.
In de gebouwen wordt deze dienstverlening verzorgd door locatieteams, samen met de medewerkers van de campusstore, het grafisch productiecentrum, de archivaris en de leveranciers. De regie op de uitbestede diensten en de ondersteuning en verbinding van de interne facilitaire diensten op locatie worden gefaciliteerd door het kernteam. Dit team staat onder leiding van het hoofd Facilitaire Zaken.
Door middel van een robuuste facilitaire basisdienstverlening creëren we een inspirerende werk- en leeromgeving voor studenten, medewerkers en bezoekers. Hier kunnen onderwijs, onderzoek en werkveld elkaar kunnen ontmoeten, en daardoor verbinden, leren, werken en innoveren.
Dichtbij, betrouwbaar en professioneel
Facilitaire Zaken organiseert de dienstverlening dichtbij, betrouwbaar en professioneel. Op deze manier faciliteren we kennisontwikkeling en onderzoek voor de beroepspraktijk. Dat doen we op een duurzame manier, met professionele partners. Bij de totstandkoming van onze dienstverlening laten we ons leiden door de meervoudige waarden volgens de circulaire economie. We werken nauw samen met onze collega’s binnen Services, Centrale staf en de academies en leveren proactief onze bijdrage in de ketenprocessen.
Contact
Hoofd Facilitaire Zaken: Karin Sanders van Heijst
Secretariaat: Marion Leemreise, T (026) 369 18 23Services Financiën bestaat uit 2 onderdelen: de Basisadministratie en de afdeling Grootboek en Rapportage.
De Basisadministratie bestaat uit debiteuren, crediteuren en kas/bank. Ook heeft de basisadministratie een front office. Zij nemen het telefoon- en mailverkeer voor de hele basisadministratie voor hun rekening.
De afdeling Grootboek en Rapportage bestaat uit administrateurs, subsidiespecialisten, functioneel beheer en een medewerker verzekeringen/BTW. De administrateurs ondersteunen de academies en Services bij het voeren van financiële projectadministratie. Ook controleren ze de kwaliteit van gevoerde administraties. De subsidiespecialisten ondersteunen in subsidietrajecten, als het gaat om de externe verantwoording van een project.
Contact
Hoofd Services Financiën: Francien Hoek
Secretariaat: Wilma Roze, T (026) 369 1546Huisvesting is een afdeling van Services. Ze is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het huisvestingsbeleid. Dit beleid is gerelateerd aan de groei van de HAN en de wijzigingen in het onderwijsproces.
Wat doet Huisvesting nog meer? Ze verzorgt:
- realisatie van nieuwbouw
- verbouw
- renovatie
- aanvragen van vergunningen
- (meerjarig) groot en klein onderhoud van alle gebouwen
- inrichtings- en verhuisprojecten
Contact
Hoofd Services Huisvesting: Wilfried Snelting
Secretariaat: Saskia van Broeckhuijsen
E saskia.vanbroeckhuijsen@han.nl
T 06 55 43 43 05Human Resources (HR) is verantwoordelijk voor de processen rondom instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers binnen de HAN. Ook zijn we verantwoordelijk voor de inzet van externen. Daarnaast is het HAN-Talencentrum onderdeel van HR.
Onze kerntaken zijn:
- Ondersteunen bij, adviseren en meedenken over vraagstukken rondom instroom, doorstroom en uitstroom van personeel.
- Ervoor zorgen dat de basisadministratie op orde is en HR-stuurinformatie juist, tijdig en compleet is.
- Verantwoordelijk voor het HR-beleid van de HAN.
- Bijdragen aan de invulling van strategie en beleid van academies en opleidingen.
- Zorgen voor een gezond werkklimaat en vitale medewerkers.
- Bijdragen aan de professionele en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers.
- Bieden van taalondersteuning aan medewerkers en studenten en het verzorgen van vertalingen.
De 5 speerpunten van HR:
- organisatieontwikkeling
- leren en ontwikkelen
- wendbaarheid en mobiliteit
- werkplezier
- ondersteuning op orde
Onderdelen HR
HR bestaat uit de Centrale staf HR en HR Services. Onze ondersteunende diensten zijn:
- HAN Academy
- HAN-Talencentrum
- HR Service Control
- Personeels- en salarisadministratie (PSA)
- de resourcedesk
- team Gezondheid
- team Werk
- Vraagpunt HR
Contact
Hoofd Services HR: Melvin Weber a.i.
Secretariaat: Miranda van den Elshout, miranda.vandenelshout@han.nlICT Services verzorgt en ontwikkelt ICT-diensten voor onderwijs, onderzoek en de ondersteunende processen van de HAN.
Onze medewerkers spannen zich in om de vastgestelde HAN-brede doelen te helpen realiseren. Een toekomstbestendige informatiearchitectuur en goede ICT-voorzieningen zijn randvoorwaarden om de doelen van de HAN als organisatie te realiseren. ICT Services kan dit niet alleen; we werken nauw samen met collega’s in de overige Services. Bijvoorbeeld met de afdeling Functioneel beheer (Studentzaken) en met Informatiemanagement, onderdeel van de Centrale staf. Zij voert de regie van de vraag naar ICT-voorzieningen, ICT Services verzorgt het aanbod.
We werken in de volgende teams:
- werkplekdiensten
- netwerkdiensten
- serverdiensten
- Servicedesk
- Technische applicatiediensten
- webdiensten
- applicatiediensten
- analyse, advies en architectuur
- digitale distributie
- projectenbureau
- functioneel beheer services applicaties
Samen zorgen onze medewerkers voor het technische beheer van alle ICT-voorzieningen en het op tijd vernieuwen van deze voorzieningen.
Contact
Hoofd Services ICT: Gertjan Flinterman
Secretariaat: Vivian de Kruijff, T (026) 369 15 45De afdeling Inkoop regelt de inkoop voor de hele HAN. Binnen de afdeling is expertise van het gehele inkoopproces vertegenwoordigd, van inkoopaanvraag tot contract en leveranciersmanagement. We adviseren onze afnemers binnen de HAN bij inkooptrajecten, van eenvoudige tot complexe trajecten. En we voeren de trajecten samen uit. Hoe eerder we betrokken worden, des te meer we voor jou en onze afnemers kunnen betekenen.
Onze expertise:
- De afdeling Inkoop adviseert op verschillende manieren bij inkooptrajecten.
- We registreren en monitoren de contracten met als doel het verminderen van de contractrisico’s, beter benutten van contracten en managen van de leveranciersprestaties, om zo de beoogde contractdoelstellingen te realiseren.
- We voeren aanbestedingen uit, waaronder Europese aanbestedingen. Dit zijn inkooptrajecten waarbij de geraamde opdrachtwaarde hoger is dan de Europese drempelwaarde.
- Als er sprake is van een opdracht waarvan de geraamde waarde lager is dan de Europese drempelwaarde of van een opdracht onder een bestaande raamovereenkomst, dan spreken we over een offertetraject. De afdeling Inkoop begeleidt je gedurende het gehele inkooptraject en voorziet je daarbij van inkoopadvies.
- We helpen je bij het doen van bestellingen door middel van ons Han Elektronisch Bestelsysteem (HEB), adviseren je bij welke leverancier producten besteld kunnen worden.
Services Marketing en Communicatie (MCV) staat voor analyse, advisering en uitvoering. Deze afdeling is het HAN-brede Marketing en Communicatie Service Center dat handen en voeten geeft aan beleid. We werken met Staf en Academies aan marketing en webbeheer, voorlichting, onderzoekscommunicatie en interne communicatie. Daarbij richten we ons op studiekiezers, studenten en deelnemers, medewerkers, bedrijven en andere externe stakeholders.
Services Marketing en Communicatie (MCV) bestaat uit 3 teams:
Organisatiecommunicatie: adviseert over en verzorgt diensten en activiteiten voor HAN-brede interne en externe communicatie. Daarnaast leveren we project- en onderzoekscommunicatie, corporate middelen en journalistieke content voor bijvoorbeeld HAN.nl en SAM.
Werving: de HAN-brede werving voor voltijd-, deeltijd- en master-opleidingen. Hier vindt bijvoorbeeld ook de organisatie van studiekeuze-events plaats, zoals de Open Dagen en Open Avonden en marketing intelligence.
Support: levert ondersteunende diensten voor de complete marketing- en communicatiefunctie van de HAN. Denk aan online marketing, ASK HAN (HAN Voorlichtingscentrum) en het functioneel beheer van de diverse systemen.
Contact
Hoofd Services MC (MCV): Bernice Lijzenga
Secretariaat: Janneke van Wakeren, T (026) 369 15 21
Inhoudelijke vragen over onze producten en diensten: ASK HANServices Studentzaken bestaat uit 3 onderdelen:
Inschrijfadministratie
- Centrale Inning Collegegelden (CIC)
- Studenten Inschrijf Administratie (SIA)
- Toelating
Functioneel Beheer
- Aanmelden, In- en Uitschrijven (AIU) Studievoortgang
- Inzetplanning & roostering
- Oriënteren
- Leren
- Waarderen
- Ondersteuning FB-breed
Onderwijslogistieke services
- Tentamenorganisatie
- Vraagpunten
- Evenementen & lokaalreservering
- Minorendesk
- Ondersteuningsbureau
Contact
Hoofd Services Studentzaken: Benjamin Bles
Secretariaat: Sandra Korthouwer, T 06 21 43 75 53
Onderwijs Onderzoek Kwaliteitszorg (OOK) bundelt de expertise op de (beleids)terreinen van onderzoek en onderwijs. Tegelijk maken we kwalitatieve groei mogelijk, door kennis binnen de HAN te delen. Onze terreinen zijn:
- Onderwijs, waaronder leren met ICT
- Onderzoek
- Toetsen & Beoordelen
- Studentbegeleiding
- Internationalisering
- Subsidies en Ondernemerschap
Op een mensgerichte manier willen we een duurzame en kwalitatief hoogstaande bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de HAN.
OOK Services werkt vanuit het perspectief van operational excellence, kwaliteitszorg en compliance. Dit gebeurt samen met collega’s in het onderwijs, het onderzoek, de stafafdelingen, de Services, de instellingsbrede programma’s en (inter)nationale stakeholders.
De focus in het advies, de ondersteuning en de kennisdeling ligt op:
- het in positie brengen van het lijnmanagement;
- het versterken van de eigen kracht van collega’s;
- in het geval van de 2e-lijns studentbegeleiding: de eigen kracht van de studenten, om bij te dragen aan een duurzame kwaliteit van de instelling.
Contact
Secretariaat: Mariska Wielheesen, T (026) 369 13 81
De afdeling Studiecentra houdt zich bezig met:
- studieplekken
- de fysieke en digitale collectie
- informatievaardigheden
- auteursrechten
- onderzoeksondersteuning
- servicepunt lesmateriaal
Contact
Hoofd Studiecentra: Rogier Vispoel
Secretariaat: secretariaat.studiecentra@han.nl