Cursus Google Analytics (gevorderden)

Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 11mrt
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00

De opleiding start op 5 december 2019 en 19 februari 2020

Je hebt Analytics in de basis ingesteld. Je kunt meten en rapportages lezen. Nu wil je er alles uit halen. Je marketingactiviteiten sturen op resultaat. En de veranderingen baseren op cijfers. Toe aan de vervolgstap? Word Google Analytics expert! Meld je aan voor deze Google Analytics cursus.

In het kort

    2 dagdelenDuur
    9 uur in totaalStudiebelasting
    3 uurContacturen
    € 495,-Kostenbtw-vrij

Voor wie is deze cursus?

Je wilt je verder verdiepen in Google Analytics. Is deze cursus voor gevorderden iets voor jou?

  • Je werkt regelmatig met Google Analytics of hebt een cursus Google Analytics (basis) gevolgd.
  • Je weet hoe je standaardrapportages in Google Analytics analyseert en interpreteert. 
  • Je hebt ervaring met het meten van marketingactiviteiten in Google Analytics. Je wilt je kennis en ervaring vergroten.
  • Je bent bekend met termen als conversie-optimalisatie en usability en wilt dit effect leren toepassen.

Programma cursus Google Analytics (gevorderden)

Je gaat tijdens deze gevorderdencursus dieper in op de mogelijkheden van Google Analytics. Je maakt, analyseert en interpreteert rapportages. Met als doel: Analytics gebruiken om je website en andere marketingactiviteiten resultaatgericht in te zetten. Je kijkt dus ook naar mogelijkheden voor optimalisatie.

Deze onderwerpen komen aan bod:

  • de voordelen en mogelijkheden van het inzetten van Google Universal Analytics;
  • effectief en efficiënt meten door het implementeren van een webanalytics meetplan;
  • analyseren en optimaliseren met het REAN KPI-model;
  • informatie in rapportages segmenteren met Analytics segmenten;
  • het vormgeven van rapportages op maat met Analytics aangepaste rapporten; 
  • meten en optimaliseren van webshops met Analytics e-commerce tracking;
  • resultaten achterhalen van ingezette marketingmiddelen met de multichannel trechters en toeschrijvingen;
  • filteren van informatie uit rapportages met Analytics filters;
  • meetbaar maken van webfunctionaliteiten zonder inzet van IT en webbouwers met Google Tagmanager.

Er is volop ruimte voor relevante praktijkvoorbeelden en je eigen praktijkcase.

E-Commerce B: e-marketing en verkoopstrategie

De cursus Google Analytics voor gevorderden is onderdeel van de opleiding E-Commerce B: e-marketing en verkoopstrategie, die is gecertificeerd door de Thuiswinkel e-Academy van Thuiswinkel.org .

Verdere informatie

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300