Cursus Adviseur Jeugdopleiding Sport & Bewegen

a4f42f4c-0cee-11ee-92de-02565807075b Kinderen in een gymzaal met hesjes aan op de rug gefotografeerd
Meld je aan
Startdatum is nog niet bepaald
Meer informatie ...
Brochure, helpdesk
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder

Startdatum is nog niet bepaald

Wil jij jouw sportclub of meerdere sportclubs binnen jouw gemeente naar een hoger niveau tillen? In deze cursus Adviseur Jeugdopleiding Sport en Bewegen krijg jij handvatten aangereikt om de jeugdopleiding door te ontwikkelen.

In het kort

2 bijeenkomstenDuur
    9 uurContacturen
    9 feb 2023Startdatum
    € 379Kosten (incl. licentie)

Wanneer?

De eerstvolgende cursus Adviseur Jeugdopleiding Sport en Bewegen start op donderdag 9 februari (9-16 uur), met als tweede dag donderdag 16 februari (9-12 uur) 2023.

Wat leer je?

Na het volgen van deze cursus:

• Kan je het begrip coaching nader verklaren.
  • Kan je de fasen in het coachingsmodel benoemen.
  • Kan je de fasen uit het coachingsmodel toepassen.
  • Ken je de spirit en, kernprocessen van MVG.
  • Weet je wat de kernvaardigheden zijn van MVG en kan je deze toepassen.
  • Weet je wat weerstand is en ken je verschillende manieren om met weerstand om te gaan.
  • Kan je het onderscheid maken tussen behoud- en verandertaal en kan je verandertaal uitlokken.
  • Kan je een implementatieplan maken om coaching te implementeren binnen de praktijk van de buurtsportcoach.
  • Heb je kennis van de onderwerpen binnen de A&A tool
  • Kan je de A&A tool toepassen

Coachingmodel

Er wordt vanuit een coachingmodel gewerkt om de vereniging aan de slag te laten gaan met als doel om de jeugdopleiding verder door te ontwikkelen. Door samen met de vereniging de stappen van het coachingsmodel te doorlopen en daarbij motiverende gespreksvoering toe te passen en de Analyse & Adviestool in te zetten, wordt de vereniging in de actiestand gezet. Zo kom je samen met de vereniging op verschillende vlakken tot inzicht in mogelijke ontwikkelpunten die ten goede komen aan de ontwikkeling van de jeugdleden.

Analyse & Advies Tool

De Analyse & Advies tool geeft jou de handvatten om gestructureerd met een vereniging in gesprek te gaan over deze problematiek. Met de tool krijg je inzichtelijk wat er allemaal al goed gaat binnen de vereniging en waar kansen liggen. Vanuit de tool kun je samen met de vereniging in gesprek gaan om een aantal speerpunten aan te pakken. Middels motiverende gespreksvoering zet jij de vereniging in de lead om aan de slag te gaan met bijvoorbeeld sociale en emotionele veiligheid, op sporttechnisch vlak of organisatie en beleid.

Voor wie

Deze cursus is opgezet voor verenigingsondersteuners, buurtsportcoaches, accountmanagers van bonden, clubkadercoaches en sportkundigen, maar ook voor organisaties als sportbedrijven, NOC*NSF services, bonden of de Gelderse Sport Federatie.

Kosten

De kosten voor deze cursus bedragen €379,- per deelnemer. Dit is inclusief de licentie voor de Analyse en Advies Tool. Na één jaar kost de tool 39 euro per jaar per account.

Nieuwsgierig?

Wil jij jouw sportclub of meerdere sportclubs binnen jouw gemeente naar een hoger niveau tillen? Meld je dan nu aan voor de cursus Adviseur Jeugdopleiding Sport en Bewegen.

28623 studenten leggen uit
draw-cta-title

HAN SENECA en een leven lang leren

Snel antwoord

Vragen over HAN SENECA of onze dienstverlening?
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Werkdagen: 9.00 tot 17.00 uur

Liever bellen?