Repaircafé, Masterclass R-strategieen, excursie naar afvalcentrale, kledingruil: kom je ook?

Van 20 tot en met 24 november vinden er verschillende activiteiten plaats in de European Week for Waste Reduction. Kom je ook meedoen bij een van de initiatieven?

Een huis tussen de bladeren. Duurzaam bouwen.
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

De activiteiten in het kort

Zoals je wellicht weet, werken we bij de HAN aan een slimme, schone, wereld van morgen. Schoon staat in dit geval voor het samen werken aan minder CO2. Dat doen we ook in de European Week for Waste Reduction.

💚Op maandag 20 november in R31 14-16u: masterclas van de R-ladder: meer informatie en aanmelden

💚 Op dinsdag 21 november 13-16u: Repaircafé in de hal van K33 in Nijmegen en op R26 in Arnhem: breng je kapotte koffiezetapparaat, kleding of fiets mee en laat het fixen

💚Op woensdag 22 november Nijmegen 13-16u: exclusieve excursie naar afvalverwerker ARN Weurt: meer info en aanmelden.

💚Op dinsdag en woensdag 21 en 22 november: kledingbeurs van HAN Green Office ism RU Green Office en ROC bij de blauwe banken

💚Dinsdag en donderdag: campagne tegen afval van sigarettenpeuken met FAZ: #pakdiepeuk.

Heb je zelf een initiatief: laat het ons weten, dan kunnen we kijken hoe we het waar kunnen maken. see@han.nl

Maandag 20 november 14-16u R31 Arnhem

Masterclass R-strategieën – Een toekomstbestendige leefomgeving bouwen we samen

Stap in de toekomst met onze R-ladder masterclass, gepresenteerd door Frank Croes en Carla Rongen. Ontdek de kracht van de R-ladder als kompas naar een circulaire, gezonde leefomgeving. De masterclass put uit de ecosysteemgedachte en richt zich op het minimaliseren van materialen, grondstoffen en activiteiten.
Leer hoe de R-ladder meervoudige waardecreatie integreert in leefomgevingsontwerp en bijdraagt aan de SDG-doelstellingen. Verander de wereld met ons, meld je vandaag nog aan voor deze inspirerende reis naar duurzaamheid. Iedereen is welkom, meld je hier aan.

Stockbeeld te gebruiken ter promotie van de masterclass R-strategieën. Conisch, bouw, groen.
dinsdag 21 november 13-16u K33

Repaircafé voor al je kapotte apparaten, kleding en ook je fiets

Kom ook naar het Repaircafé Nijmegen op de HAN! Dit is je kans om te profiteren van de expertise van getalenteerde vrijwilligers die hun best doen alles kunnen maken, van elektrische apparaten en kleine meubels tot laptops en printers. Ze bieden zelfs laswerk en zijn bedreven in kleine fietsreparaties. Maar dat is nog niet alles! De geweldige naai-vrijwilligers staan klaar om u te helpen met al je kledingreparaties en verstelwerk.
Het enige wat je hoeft te doen, is langskomen, en wij zorgen voor de rest. Soms moet je iets langer wachter, dus breng iets mee om te doen.
Tot ziens bij het Repaircafé Nijmegen op de HAN.

see logo repair cafe in kader van European Week for Waste Reduction, afvalvermindering
dinsdag 21 november 13-16u R26

Repaircafé voor al je kapotte apparaten

Kom ook naar het Repaircafé Arnhem op de HAN! Dit is je kans om te profiteren van de expertise van getalenteerde vrijwilligers die hun best doen alles kunnen maken, van elektrische apparaten en kleine meubels tot laptops en printers. Ze bieden zelfs laswerk en zijn bedreven in kleine fietsreparaties. Maar dat is nog niet alles! De geweldige naai-vrijwilligers staan klaar om u te helpen met al je kledingreparaties en verstelwerk.
Tot ziens bij het Repaircafé Arnhem op de HAN.

Woensdag 22 november 13-16u rondleiding afvalverwerking Weurt

Ontdek het Wonder van Weurt: Unieke Rondleiding bij Afvalverwerker ARN

40 plekken: wie het eerst komt, die het eerst maalt
Busvervoer geregeld vanaf campus Nijmegen

Stap in de wereld van duurzaamheid en innovatie met een onvergetelijke excursie naar ARN
Jullie avontuur begint om 13.00 uur op de campus Nijmegen, waar een comfortabele bus jullie staat op te wachten om deze bijzondere reis te beginnen (exacte locatie volgt). Maar dat is nog maar het begin van een onvergetelijke middag. Dus, ben je klaar om de wereld van afvalverwerking en duurzaamheid te ontdekken? Reserveer snel jouw plek voor deze exclusieve rondleiding. Samen kunnen we een verschil maken voor een schonere toekomst!
see ARN afvalverwerking in het kader van de European Week for Waste Reduction excursie naar de ARN in Weurt
Dinsdag 21 en woensddag 22 november 10-15u K33

Kledingruil van de HAN Green Office

Op een duurzame en goedkope manier nieuwe outfits scoren? Tijdens de gezamenlijke Kledingruil van de HAN, het ROC Nijmegen en de Radboud Universiteit kan dat! Je kunt 21 en 22 november komen shoppen voor het goede doel, of je ruilt je eigen, nog mooie kleding in voor shoptegoed.

Details volgen hier en op de site van de HAN Green Office (even naar beneden scrolen). Hier is een verslag van vorig jaar te vinden.

- Eigen kleding inleveren = shoptegoed
  Check de items die je in wilt leveren: zijn ze schoon en zitten er geen gaten in?
  Stop ze in een goed afgesloten tas met een briefje erbij waar je naam, je mailadres en het aantal ingeleverde kledingstukken op staan.
  Lever je tas(sen) tot en met 21 november in. Inleverlocatie:: HAN Green Office kantoor: Laan van Scheut 10
  We sturen je voor 21 november een e-mail met je tegoed voor de Thrift Shop. Het mailtje laat je bij de kassa van de shop zien.

greenoffice@han.nl of Cas.Gerichhausen@han.nl

Meisje op de kledingruil van de Green Office eind november 2022 op K35 met een hele berg kleding op haar arm
Dinsdag 21 en donderdag 23 november

Nijmeegse Annie komt praten over de peuk

Nijmeegse Annie brengt een ludieke twist naar de HAN! Samen gaan we peukenpraatjes voeren met rokers rond ons terrein in Nijmegen. Haar creatieve aanpak zal een glimlach op je gezicht toveren terwijl we vriendelijk vragen om peuken in de prullenbak te gooien. Laten we samen onze campus sprankelend schoon houden!

Foto van Nijmeegse Annie die in wordt gezet voor campagnes om onze studenten en medewerkers op een luchtige manier aan te spreken op hun gedrag.