De winnaars van de Open Up.. Your Talent 2023 awards!

Een plek voor inspiratie, kennisuitwisseling en plezier; dat is Open Up.. Your Talent! Op 15 juni vond de tweede editie plaats. Vier projecten vielen in de prijzen en wonnen de felbegeerde Open Up.. Your Talent awards.

HAN Open Dag voltijd 2021 2022 header meisje met lichtjes

Donderdagmiddag 15 juni streden 35 projecten van de voltijd en deeltijdopleidingen HBO-ICT en CMD om de Open Up.. Your Talent Awards. Tijdens de projectenmarkt keken de bezoekers hun ogen uit. Animaties, games, apps, een robot-auto, proces automatisering.. iedere expositie straalde trots uit van de studenten die er weken of zelfs maanden aan gewerkt heeft. Het was de ideale kans om te zien wat de studenten in "huis" hebben!

De Award-categorieën waren:

• HBO-ICT Applaus Award
  • HBO-ICT Award
  • CMD Applaus Award
  • CMD Award
  • Inclusive Digital Design & Engineering Award
Winnaar HBO-ICT Applaus Award

NOTS groep 1

De Applaus Award van HBO-ICT werd gewonnen door NOTS groep 1. Voor het vak .Net on the Server Project (NOTS) maakten Pedro van Douveren, Ruben Kroese, Kevin Slingerland en Gus Theunissen een Captcha Solver die werkt door middel van kunstmatige intelligentie. NOTS is onderdeel van het verdiepende semester van het Web Development profiel.

NOTs groep 1 winnaars applaus award HBO-ICT 2023 Pedro van Douveren, Ruben Kroese, Kevin Slingerland en Gus Theunissen
Winnaar HBO-ICT Award

I-Beunez

Daan Receveur is de winnaar van de HBO-ICT award met zijn project I-Beunez. Voor de minor Digital Media Productions ontwikkelde hij een gitaar met liedjes in het fretbord die toonladders en akkoorden op het fretbord laat zien. Een mooie combinatie van goed ontwikkelde hardware en software, aldus de jury.

HBO-ICT student winnaar HBO-ICT Award Open Up Your Talent 2023
Inclusive Digital Design & Engineering Award & CMD Applaus Award

The Land of Mystica

Keyla Cabral viel twee keer in de prijzen met haar project: The Land of Mystica. The land of Mystica is een audiogame zonder visuals die gemaakt is voor slechtzienden en blinden. De game is een gridbased RPG die gebruik maakt van audio signalen en de trillingen van de controller om door de wereld te navigeren. Je komt terecht in de fantasiewereld van Mystica en wordt door je gids, Nova, gevraagd om hun wereld te redden van de mysterieuze en duistere krachten.

Keyla maakte de game omdat er nu niet veel aandacht wordt besteed aan toegankelijkheid voor slechtzienden en blinden binnen games. "Als CMD-student vond ik het een uitdaging om een game te maken die geen visuals heeft, maar ik vind het zeer belangrijk!", aldus Keyla.

Winnares Open Up.. Your Talent Applaus Award en Inclusive Award 2023
CMD Award

Human Nature

Met Human Nature, een shortfilm over Biodiversiteit, won Sverre Gerritsen de CMD Award. Het bijzondere van de video is dat hij door Sverre alleen wordt gemaakt. Door de productiondesign zo te maken dat hij alle camera/licht/acteer taken allemaal tegelijk kan oppakken, lukte het Sverre om de film alleen maken. De video is gemaakt door eigen geknutselde miniatuursets.

Het concept van de video is uit eigen initiatief bedoelt om alle generaties op een luchtige wijze met een serieuze boodschap te laten inzien waar de mens mee bezig is om de natuur langzamerhand te vernietigen. De jury vond het visueel artistiek en het metafoor gebruik sterk. "Sverre heeft goed nagedacht over de totaal beleving en veel geïtereerd volgens design thinking".
Winnaar CMD student Sverre tijdens Open Up.. Your Talent