Verdiep je pedagogische visie tijdens de MOVEL-MovieMiddag

Vrijheid. Gelijkheid. Vorming. Deze pedagogische thema’s staan centraal tijdens de MOVEL-MovieMiddag in LUX Nijmegen op woensdag 8 maart. De middag wordt door docenten en studenten van de Master Ontwerpen van Eigentijds Leren (MOVEL) georganiseerd.

232301 Man eet popcorn terwijl hij film kijkt

Voor de middag hebben MOVEL-studenten en alumni voorrang, maar er zijn nog enkele kaarten voor geïnteresseerden beschikbaar. Meld je hier aan! Tijdens de middag bekijken we de film Hors Normes van het Franse regisseursduo Nakache en Toledano (vooral bekend van de film Intouchable uit 2011). De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. In de film volgen we Bruno (Cassel), die een opvanghuis voor zwaar autistische kinderen leidt, en zijn goede vriend Malek (Kateb), die kansarme jongeren opleidt tot begeleiders van die kinderen. De pedagogische thema’s vrijheid, gelijkheid en vorming staan in de film volop centraal. Tijdens de pauze en na de film gaan de deelnemers in discussie met elkaar over deze thema’s. Door discussie en dialoog verdiepen de deelnemers hun pedagogische visie op de thema’s.

Wat: filmmiddag MOVEL Hors Normes
Waar: LUX Nijmegen
Wanneer: woensdag 8 maart
Tijd: 14.30 - 18.00 uur
Afsluiting: 18.45 uur (inclusief borrel vanaf +/- 18.15 uur)

Er zijn voor niet-studenten en alumni een beperkt aantal kaartjes beschikbaar. Meld je nu aan!