HAN-podcast over leraar zijn

In een nieuwe serie podcastafleveringen gaan leraren uit Nijmegen met elkaar in gesprek. Bijvoorbeeld over de vragen: Waarom ben jij leraar geworden? Waarom heb je voor het middelbaar onderwijs gekozen of juist voor het mbo? En wat is eigenlijk een goede leraar?

ff83a78c-0cf6-11ee-80e1-02565807075b Beeld tbv cursus podcast ontwikkelen en lanceren

Over deze en andere vragen gaan de gesprekken in de podcastserie Leraar in Nijmegen. Dit podcastkanaal is ontwikkeld in een samenwerkingsverband van de Radboud Docenten Academie, HAN Academie Educatie en een aantal Nijmeegse schoolbesturen in het middelbaar onderwijs.

Waarom ben jij vakleerkracht Duits geworden?

De eerste aflevering: aandacht voor Duits! HAN-student Eva Looijen is nog maar net met de Lerarenopleiding Duits begonnen en is niet heel veel ouder dan de leerlingen waar ze tijdens haar stage les aan geeft. Paul Lemmens is vakleerkracht Duits op het Kandinsky College in Nijmegen en heeft al heel veel jaren meer levens- en werkervaring. Niet gek dus dat ze elkaar veel te vragen hebben! Luister je mee?

Hoe word je leraar van het jaar?

In de tweede aflevering van de podcastserie Leraar in Nijmegen wordt een uitstapje gemaakt naar Rotterdam. En met een reden, want Ismail Aghzanay spreekt in deze podcastaflevering rechtstreeks mensen aan die geïnteresseerd zijn om leraar te worden. Ismael Aghzanay is Leraar van het Jaar Rotterdam 2018 en heeft de Diwan Awards 2019, categorie onderwijs gewonnen. Ismael: “De reden dat ik het verbinden, raken en inspireren van doelgroepen binnen en buiten het onderwijs belangrijk vind, is dat ik op jonge leeftijd naar het speciaal onderwijs werd gestuurd. Ik was namelijk ‘onhandelbaar’, volgens docenten. Dit heeft geresulteerd in een lange schoolloopbaan. Na het speciaal onderwijs heb ik het VMBO-basisdiploma gehaald. Hierna heb ik mbo niveau 2, 3 en 4 afgerond, om vervolgens de lerarenopleiding Engels op het hbo te volgen. Dit traject gebruik ik om jong en oud te motiveren en inspireren dat er altijd een uitweg is.” Een podcastaflevering waarbij inspiratie gegarandeerd is dus!

Ook leraar Duits worden?

Denk jij erover na om ook leraar te worden? Bezoek dan de Open Dagen van de HAN! Past een deeltijdstudie beter bij jou? Kom dan naar de Open Avond!
Bezoek eens een van onze socialmedia-kanalen: