Livestream Circulaire Oogst 10

Een jubileum: voor de 10e keer vindt de Circulaire Oogst plaats, met dit keer als thema 'Duurzaam samenwerken in een vitaal ecosysteem'.

297665 Afbeelding gemaakt door Daan Smit voor 10e editie van Circulaire Oogst op 24 juni 2021.

Jubileumeditie

Op donderdag 24 juni vindt de 10e editie plaats van het congres Circulaire Oogst. Sinds 2016 is dit event de traditionele afsluiting van alle onderzoeksprojecten van de minor Circulaire Economie. Inzichten, nieuwe kennis en lichtende voorbeelden worden gedeeld. En tijdens deze jubileumeditie kan uitgekeken worden naar een inspirerend, veelzijdig én feestelijk programma!

• Donderdag 24 juni 2021
  • 15.00 - 17.00 uur
  • Online (livestream via YouTube)
  • Aanmelden

Interessante tafelgasten

De vorige Circulaire Oogst had als thema: ‘Duurzaam bouwen en borgen in een ecosysteem’ en ging vooral over bouw en woningbouw. We kiezen nu, zoals we vinden dat past bij een jubileumeditie, voor een meer overkoepelende thematiek: ‘Duurzaam samenwerken in een vitaal ecosysteem’. Hiermee sluiten we aan op de actuele opgaven van De Groene Metropoolregio Arnhem Nijmegen, waarin een toekomst van gezond leven, gezond wonen en gezond werken centraal staat. Onze tafelgasten zijn elk vanuit hun eigen expertise betrokken bij het thema en zullen het vanuit verschillende invalshoeken benaderen.

De eerste tafelgasten zijn intussen bekend:

• Hubert Bruls – burgemeester van Nijmegen én voorzitter van het dagelijks bestuur van Groene Metropoolregio Arnhem Nijmegen
  • Rob Verhofstad – voorzitter College van Bestuur Hogeschool Arnhem en Nijmegen
  • Daniël Wigboldus – voorzitter College van Bestuur Radboud Universiteit
  • Nico Wissing – directeur NL Greenlabel

Studentenprojecten

Net als de vorige keer zenden we de Circulaire Oogst als livestream uit vanuit de studio van het KennisCentrum Circulaire Bouw in Nijmegen. En ook deze keer doen we de organisatie in co-creatie met RvN@. Last but not least: traditiegetrouw vertellen studenten van de minor Circulaire Economie over de resultaten van de onderzoeksprojecten die ze uitvoerden met en voor onze werkveldpartners.

Prijsuitreikingen

Deelnemers (kijkers) van de livestream kunnen in de week voorafgaand aan de Circulaire Oogst hun stem uitbrengen voor het meest aansprekende onderzoeksproject van de studenten van de minor Circulaire Economie. Naast de publieksprijs worden ook de traditionele vakjuryprijs, wisseltrofee en essayprijs uitgereikt. Na aanmelding voor de livestream ontvangt elke deelnemer een week van tevoren een link waarmee de stem uitgebracht kan worden.