Regionale impact: inzet studenten bij digitalisering mkb

Vanaf januari 2020 ondersteunt Digitale Werkplaats Arnhem Nijmegen, DWAN, vanuit de Academie IT & Mediadesign mkb’ers bij het digitaliseren. Impact creëert DWAN met haar studenten en partners via een groot aanbod aan diensten, waaronder creatieve sessies, webinars, ondersteuning bij de online marketing en kleinere diensten, zoals een 1-op-1 adviesgesprek met studenten. Mkb’ers kunnen zich vrijblijvend aanmelden voor een intake bij DWAN.

32524 cmd studenten projectwerk in ica lounge 2

Studenten zijn de kracht van DWAN. Naast het praktisch ondersteunen van mkb’ers leert de student ontzettend veel tijdens het werken aan échte opdrachten. Anouk Janssen, student en medewerker Marketing & Communicatie is enthousiast over het concept: “Bij DWAN leer ik op zelfstandige wijze werken met opdrachtgevers. Ik leer hoe ik mijzelf moet opstellen als young professional. Door het uitvoeren van echte opdrachten krijg ik de mogelijkheid m’n portfolio uit te breiden en werkervaring op te doen.”

Tijdens deze uitdagende periode door Corona is fysiek contact beperkt. Dit heeft een grote impact op de creativiteit en werkwijze van de mkb’er: veel verkoopwerkzaamheden zijn naar online verschoven. Dit vraagt van DWAN een andere aanpak. Ben Cornelissen, projectmanager DWAN: Wij zijn bezig een menukaartkleine digitale diensten te ontwikkelen die de mkb’er binnen no time kan helpen bij onderwerpen als data, online marketing en automatisering. In plaats van langere trajecten van 40 uur willen we mkb’ers helpen binnen enkele uren.”

Sinds 10 februari is afhalen en brengen (click & collect) voor alle winkeliers van kracht. Ondernemers bieden hun producten online aan waarna de klant bestelt en fysiek ophaalt in de winkel. Wij spelen hierop met studenten en een ervaren externe partner in door ondernemers te helpen bij de ontwikkeling van een webshop en te voorzien van advies en tips tijdens een kosteloos adviesgesprek van een uur met studenten. Zij helpen hen op weg bij het professioneel invullen van de webshop met o.a. aantrekkelijke teksten en professionele foto’s en tips hoe de fysieke locatie zo veilig en efficiënt mogelijk ingericht kan worden.

Meer weten over DWAN of bovenstaande initiatieven? Bekijk onze website: www.han.nl/dwan of mail ons: DWAN@han.nl.

Wij zijn ook op social media te vinden: