HAN-studenten startklaar om te vaccineren

artist-impression van een virus

HAN-studenten startklaar om te vaccineren

HAN-studenten van de Bachelor Medisch Hulpverlening en Verpleegkunde zijn in recordtempo startklaar gemaakt voor COVID-vaccinatie. Daarmee geeft de opleiding direct gehoor aan een oproep van GGD Gelderland-Zuid. Het enthousiasme onder studenten, docenten en oud-collega’s om hieraan mee te werken was enorm; studenten reageerden met honderden tegelijk.

Docenten Verpleegkunde zorgden voor een snelle en degelijke opfriscursus gericht op spuiten  klaarmaken en vaccins toedienen. Twee e-learningmodules van het RIVM , beschikbaar gesteld door de GGD, maakten de training compleet. De studenten helpen naast de vaccinatie ook bij diverse hand- en spandiensten, waaronder administratieve ondersteuning. De GGD regelt de inzet van de studenten.
Zowel studenten als medewerkers zijn blij om op deze manier een bijdrage te kunnen leveren aan de bestrijding van het coronavirus.