Young Investigator Award voor HAN-onderzoeker sportvoeding

Dr. Kristin Jonvik, HAN-onderzoeker bij het Bijzonder Lectoraat Sport en Voeding, heeft op 20 december een Young Investigator Award gewonnen op het ISENC, een internationaal congres over sportvoeding. Haar onderzoek gaat over het effect van eiwit op uithoudingsvermogen bij duursporters.

471883 De finish over op een atletiekbaan

Award 1e voor hbo hogeschool

Joris Hermans, directeur van HAN Sport en Bewegen is heel trots op de Young Investigator Award erkenning die Kristin Jonvik heeft mogen ontvangen op het International Sport and Exercise Nutrition Conference. 'Omdat we ook als 1e hbo hogeschool de prijs gewonnen hebben. Meestal is zo'n award gekoppeld aan zeer gerenommeerde universiteiten en onderzoeksinstellingen.'

Jonvik en haar onderzoeksteam zijn zelf ook heel trots op het winnen van deze internationale award. Ze gaan door met het praktijkgerichte onderzoek met als titel: "Eiwitsuppletie en duurtraining – compensatie van dagelijkse voeding en fysieke activiteit? "