19 november: Energietransitie - spel met veel spelers

Wijkgerichte Energietransitie is een complex spel met diverse spelers. De gemeente heeft de opdracht om hun wijken van het gas af te laten gaan. Bewoners willen hun huis wel verduurzamen, maar weten vaak niet hoe. Gaat dit niet ten koste van wooncomfort en welzijn? En wie gaat dit allemaal betalen? Kortom: werk voor techneuten, social workers en economen. De HAN bekijkt de energietransitie vanuit al deze disciplines en studenten gingen de wijk in.

zonnepanelen met blauwe lucht

Op 19 november 2020 organiseert HAN Sustainable Energy and Environment (SEE) het SEE-café over de wijkgerichte energietransitie in Arnhem. Tijdens dit eerste online SEE-café lichten de diverse spelers hun kijk op de energietransitie toe en hoor je meer over de multidisciplinaire HAN-aanpak in de wijken.

16:00 – 16:10 uur - Inloop en introductie
Door Christien Lokman, programmamanager SEE.

16:10 – 16:30 uur - SEE Wijkgericht Energietransitie
Frits Schultheiss over multidisciplinair werken binnen SEE-WE project.

16:30 – 16:45 uur - Wat is jouw kijk op de energietransitie?
Interactie met de aanwezigen.

16.45 – 16.50 uur - Spreker
Wijkbewoner Antoinette de Bruijn vertelt vanuit het Spijkerkwartier hoe bewoners tegen de transitie aankijken en over haar ervaring met HAN studenten.

16.50 – 17.00 uur - Vraaggesprek
Vraaggesprek van Erik Jansen met Ursula van Wandelen van de gemeente Arnhem over hun visie op de energietransitie in de wijken en de HAN-aanpak hierbij.

17.00 uur Afsluiting

Tussendoor kun je interactief meedoen. De vragen in de chat worden zoveel mogelijk direct beantwoord.

Aanmelden voor het online SEE -café van 19 november kan via see@han.nl. Je ontvangt in de week van het SEE-café een link naar de onlinebijeenkomst.