Docent wint award voor beste marketingboek van 2020

She did it! Eveline van Zeeland heeft met haar boek ‘Marketing Design’ de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2020’ gewonnen. Haar boek is daarmee verkozen tot het beste marketingboek van 2020.

Boekcover van marketing boek van docent Eveline van Zeeland

Eveline is hoofddocent Onderzoek en Technologie voor de opleiding Ondernemerschap en Retailmanagement bij de HAN. In één zin samengevat gaat haar boek over Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking.

Het winnen van de award maakt Eveline enorm trots: “Ik ben niet alleen ontzettend verrast, maar ook waanzinnig dankbaar voor het winnen van deze prestigieuze prijs. En ik vind het gaaf dat mijn oproep tot meer creatief en ontwerpend denken in de marketing zo wordt opgepikt. Ik hoop enorm dat het boek veel studenten zal inspireren en hoop dat ze bij het lezen ervan net zoveel plezier zullen ervaren als ik had tijdens het schrijven van het boek.”

Studenten Ondernemerschap en Retailmanagement enthousiast over boek

Met haar boek wil ze Design Thinking toegankelijker maken voor marketingstudenten en -professionals. Daarom is het boek doorspekt met stappenplannen, modellen, tools en praktijkvoorbeelden. Eveline: "Juist in het ontwerpen van praktijkoplossingen voor klanten zit de essentie van marketing en met dit boek hoop ik bij te dragen aan een meer ontwerpende, creatieve en innovatieve mindset bij marketingstudenten en -professionals."

Binnen de HAN zijn al tientallen studenten van de opleiding Ondernemerschap en Retailmanagement enthousiast met het boek aan de slag gegaan. De combinatie van analyse en creativiteit, die dit boek voorschrijft, biedt hen veel inspiratie.

Portret van docent Eveline van Zeeland
Eveline van Zeeland

Lovende woorden van de jury

Volgens de jury biedt het boek aandacht voor creativiteit binnen marketing met het combineren van klantbeleving en de context waarin de klant zich bevindt. Juryvoorzitter Hans Molenaar geeft aan: "Deze combinatie hebben we nog niet eerder gezien. Het boek Marketing Design beschrijft compleet en degelijk hoe klantbeleving is te analyseren om daarna met die kennis de beste en voor de klant waardevolle oplossingen te creëren. De auteur blijft niet steken in vergezichten maar biedt een concrete aanpak met per fase veel praktische tools die uitnodigen om direct mee aan de slag te gaan.”

De PIM Marketing Literatuur Prijs is een aanmoediging voor Nederlandstalige auteurs om hun visie en expertise aangaande marketing in de breedste zin van het woord aan het papier toe te vertrouwen. Daardoor stellen de auteurs marketeers in staat nog beter in hun vak te worden.

Bron: PIM