Terugblik Educatie Collegetour

Ellie Lust

2d3e3540-9a8a-11ee-ac50-e10a1fd780ec portretfoto Ellie Lust voor de Educatie Collegetour

Dinsdag 6 februari was televisiepresentator, programmamaker en spreker Ellie Lust te gast bij de HAN Educatie Collegetour. Ellie is o.a. bekend van de televisieprogramma's Opsporing Verzocht, Wie is de Mol?, Ellie op Patrouille en 112 Vandaag.

Zoals gebruikelijk bij de Collegetour, werd het interview afgenomen door een student van de Academie Educatie. In dit geval was dat Claudette Adriaensen, student Leraar Engels. Het interview opende traditiegetrouw met de vraag: hoe was jij als student? “Ik was een lastig opvoedbaar kind”, vertelt Ellie. “Ik ben wel van de discipline, maar ben nooit een gedisciplineerde student geweest. Maar zijn er ook overeenkomsten tussen het politievak en het docentschap? “Als je voor de klas staat, heb je een voorbeeldfunctie, net als politiemensen”, vertelt Ellie. “Dit houdt niet op bij de uren dat je voor de klas staat. Jij hebt altijd een voorbeeldfunctie en die bepaalt de norm." Ook deze keer werd de Educatie Collegetour afgesloten met een gouden tip. Ellie schreef op: “Jij bent het voorbeeld. Altijd. En… je bent goed zoals je bent.”

864aa535-c5b7-11ee-8362-8c19cd9ff17c Foto's van de Educatie Collegetour zelf met Ellie Lust en Claudette Adriaens

Meer weten?

Lees het volledige HAN nieuwsbericht over deze Educatie Collegetour

Binnenkort wordt hier nog de link naar de pocast-aflevering met Ellie Lust geplaatst. Bekijk alvast de andere podcast-afleveringen!

Bekijk de video van de Educatie Collegetour