Doorleren terwijl je werkt Het is nooit te laat om door te groeien

5b70e5a8-0cf9-11ee-83a9-02565807075b Deeltijdstudent Monique laat zich omscholen naar de Elektrotechniek binnen haar werkplek bij Qirion Alliander

Het is nooit te laat om door te groeien. Dat kan Monique van Dam beamen, zij besloot zich na 25 jaar door te ontwikkelen in de Elektrotechniek met een deeltijdstudie aan de HAN.

Monique werkte al ruim 25 jaar als chemisch analist op het olielab van Qirion toen ze besloot om zich met de 4-jarige deeltijdopleiding Elektrotechniek aan de HAN om te scholen tot Engineer. Inmiddels werkt ze in het transformatoren team van Qirion. Vanuit dat team wordt gekeken naar uitbreidingen en verzwaringen van het energienet. Het vinden van ruimte voor extra capaciteit, want die is er volgens haar nog voldoende.

Monique op haar werkplek bij Qirion

Ook Gracia Kadima heeft zich met de deeltijdopleiding Elektrotechniek aan de HAN verder in zijn vak verdiept. Hij werkte al met laagspanningsinstallaties bij Leertouwer B.V. in Barneveld maar heeft zich met zijn afstudeeropdracht bij Qirion verder kunnen toespitsen op het koppelen van opwekinstallaties aan het net. Zo kan het net zich op piekmomenten, waarin veel energie wordt opgewekt, beter zelf reguleren.

Gracia Kadima bij Qirion

Dat ze hun studie hebben afgerond betekent niet dat Gracia en Monique zijn uitgeleerd. Gracia hoopt zich op den duur verder te verdiepen in midden- en hoogspanningsnetten en Monqiue hoopt te kunnen werken aan nieuwe uitdagingen die op het raakvlak tussen chemie en elektrotechniek liggen.

Lees Gracia’s volledige verhaal of het interview met Monique.

HAN Open Avond

Doorgroeien?

Wil jij je ook verder ontwikkelen in de technische sector? Kom op 8 maart naar de Open Avond van de HAN. Naast voorlichtingspresentaties kun je in gesprek gaan met een potentiële werkgever op de bedrijvenmarkt of speeddaten met een docent. Bij de HAN kun je kiezen uit 2-jarige associate degrees, 4-jarige bacheloropleidingen, een master in voltijd of deeltijd en post-hbo cursussen. Meld je hier aan.