Het kan zo makkelijk zijn  Master Social Work kiest voor hybride

Er is geen omschrijving beschikbaar

Een studiekeuze maken is geen gemakkelijke opgave. Daarmee kan jij alle hulp goed gebruiken. Vandaar dat we in deze column ook de beste studiekeuzetips behandelen. Dit zijn de studiekeuzetips die wij de afgelopen tijd het meest aan jongeren hebben gegeven.

1. Kijk niet meteen naar het aanbod

De meeste jongeren maken hun studiekeuze door eerst het studiekeuze-aanbod te bekijken. Dat klinkt logisch, maar dat is het niet!

Stel je namelijk voor: Je bekijkt de bachelors van de Universiteit van Utrecht. En daartussen heb jij 1 interessante studie gevonden. Stop jij dan met zoeken? Je zult wel denken:

Deze studie toegepaste psychologie lijkt mij wel tof. Maar niet alles ervan is leuk. Laat ik toch even wat andere studies checken. Er zijn zoveel studies!

2. Neem de tijd

Onderzoek dus goed of de voordelen wel tegen de nadelen opwegen. Ben jij iemand die motivatie en een doel heel belangrijk vindt, dan is een tussenjaar misschien geen slecht idee. Wil je echter meer over jezelf te weten komen en vind je jezelf nog te jong om zo'n belangrijke keuze te maken.

Op internet zijn er daarbij veel instellingen die je kunnen helpen met een tussenjaar. Je zou daarbij kunnen kijken op www.tussenjaar.nl Hiernaast zijn er ook professionele instellingen zoals de Evangelische Hogeschool (www.eh.nl).