6 september 2019 Tweede groep ONP’ers aan de slag bij Alliander

Afbeelding-SEECE-2021

Tien jonge techneuten gingen de laatste week van augustus aan de slag bij Alliander. Ze vormen de tweede groep die het Operational Network Program (ONP) volgt. De jongens hebben allemaal hun havo- of mbo-diploma met een technisch profiel op zak.

Een jaar geleden startte de eerste groep met het ONP. In twee jaar tijd worden de studenten klaargestoomd voor een technische functie op hbo-niveau en behalen ze een erkend diploma in de elektrotechniek. Daarna gaan ze direct bij Alliander aan de slag.

Dit jaar is het programma op een aantal onderdelen gewijzigd. 'Van de ervaringen van de eerste klas hebben we geleerd dat we de begeleiding van de studenten en de inhoud van het programma nog beter kunnen maken', licht Ruben Sluiter, adviseur Leren & Ontwikkelen toe. Van de eerste groep zitten zes havisten inmiddels in het tweede jaar van het ONP. Twee van hen zijn na een praktijkstage binnen Liander ook direct aan het werk gegaan en gestopt met het programma. Vier studenten hebben een andere opleiding gekozen.

Meer over werken bij Alliander bezoek de website