314135 null

Imke Gommans, manager Projectbegeleiding bij ProRail en HAN-alumnus Ondernemerschap en Retail Management (2016), heeft onlangs op het evenement van Stichting Topvrouw van het Jaar de Young Talent Award gewonnen. Wij zijn trots op deze mooie prestatie!

Bijzondere waardering

Bijna 2 weken na de uitreiking moet het nieuws nog een beetje bezinken. “Het is natuurlijk een enorme waardering om genomineerd te worden, en dan óók nog te winnen, heel bijzonder!”, zegt Imke. “Ik vind het vooral ontzettend gaaf dat de aanpak waarbij de mens centraal staat op deze manier gewaardeerd wordt!”

“Doe wat je leuk vind en laat je daarin niet tegenhouden. Lees die boeken, verdiep je in de stof, ontmoet elkaar en ga ervoor!”

Doen en denken bij elkaar brengen

Als student had Imke, net als veel studenten, nog geen concreet doel voor ogen met betrekking tot de toekomst. Wel heeft het ondernemerschap altijd haar interesse gewekt; “het opzetten van een eigen onderneming tijdens de opleiding leek me een gave uitdaging!” zegt Imke. Vanuit die interesse is ze Ondernemerschap en Retail Management gaan studeren. Tijdens haar studie nam Imke de ruimte om te ontdekken wat ze leuk vond. Ze volgde de minor NLP en deed mee aan het Trade Fair project in München. Dit in combinatie met verschillende studie opdrachten heeft er mede voor gezorgd dat Imke erachter kwam waar ze energie van kreeg. “De tip die ik zou willen geven aan zittende studenten is ’doe wat je leuk vindt en laat je daarin niet tegenhouden. Lees die boeken, verdiep je in de stof, ontmoet elkaar en creëer nieuwe inzichten,  ga ervoor!’ Door bezig te zijn met dingen die ik leuk vond kwam ik er steeds meer achter waar mijn ambities lagen.”

341085 Foto ter ondersteuning van nieuwsbericht ORM-alumnus wint Young Talent Award

Waardevolle combinatie

In haar huidige rol merkt Imke dat verschillende ervaringen uit haar studententijd van pas komen. Zo ervaart ze hoe waardevol de combinatie van zowel een hbo- als universitaire diploma is. “Die 2 vullen elkaar goed aan. Vanuit mijn hbo opleiding heb ik veel praktische en mensgerichte kennis meegenomen. Terwijl ik tijdens mijn universitaire opleiding juist het conceptueel en strategisch denken heb eigen gemaakt. Beide aspecten komen goed van pas in mijn rol als manager Projectbegeleiding waar ik zowel bezig ben met het uitdenken van strategische en tactische vraagstukken, als bezig ben met het aansturen en faciliteren van de afdeling Projectbegeleiding.”

“Als student was Imke zeer open en nam altijd een positief kritische houding aan. Na afloop van lessen gaf Imke ons regelmatig terug hoe ze dingen had ervaren. Dit leverde waardevolle feedback op om ons onderwijs te verbeteren.”

Marteyn Roes, hoofddocent ORM: “Wij zijn als opleiding natuurlijk ontzettend trots om te zien dat Imke de Young Talent Award prijs in de wacht heeft gesleept. Het is mooi om te zien hoe Imke als ondernemende manager succesvol leiding geeft aan een groot team en werkt aan allerlei overkoepelende vraagstukken. Dit sluit aan op de kenmerken binnen het ORM-profiel waarvoor wij opleiden. Enkele kenmerken van een ORM’er zijn een goed analytisch vermogen organisatorische en leidinggevende capaciteiten & vaardigheden. Dit leren studenten aan de hand van het uitvoeren van praktijkgerichte projecten, een brede kennisbasis met veel aandacht voor de actualiteit en een grote verantwoordelijkheid.”