9 mei 2019

O-Zone gaat verder als New Energy & Mobility Innovatielab

Afbeelding-SEECE-2021

Een studiekeuze maken is geen gemakkelijke opgave. Daarmee kan jij alle hulp goed gebruiken. Vandaar dat we in deze column ook de beste studiekeuzetips behandelen. Dit zijn de studiekeuzetips die wij de afgelopen tijd het meest aan jongeren hebben gegeven.

De O-Zone, een energiecampus waar studenten aan bedrijfs- en lectoraatsprojecten werken, gaat volgend jaar door onder de naam New Energy & Mobility Innovatielab.

Het Industriepark Kleefse Waard in Arnhem kent twee thematische leeromgevingen: het Mobility Innovation Center (MIC) en Energy for Sustainable Built Environment (ESBE). Zoals de namen al verklappen, staat de een in het teken van duurzame mobiliteit en de ander in het teken van de gebouwde omgeving.

Op korte termijn wordt een derde omgeving in het leven geroepen, die in het teken staat van waterstof. Als alles volgens plan verloopt, opent heb lab deze zomer zijn deuren.

Het MIC, ESBE en het waterstoflab vallen onder de O-Zone, een pilotproject van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) en het IPKW. Dankzij dit project lopen per jaar zo’n vierhonderd studenten rond op het IPKW, die vanaf hun tweede studiejaar aan bedrijfsprojecten werken.

De pilot, die ondersteund wordt door de provincie Gelderland, stopt aan het einde van het jaar. Dat betekent echter niet dat er een einde komt aan de hybride leeromgevingen op het IPKW. Erik Folgering, programmaleider bij SEECE, zegt hierover: ‘In februari 2020 willen we het Innovatielab klaar hebben als hybride leeromgeving. Samen met de grote energiebedrijven uit de omgeving, maar ook startups kunnen er terecht en natuurlijk onze studenten.’