Laat je inspireren

Verhalen van alumni: Annelotte van Veen

256249 master circulaire economie alumni annelotte van veen 2021

Wij zijn trots op onze alumni. Waar komen ze na hun opleiding terecht? En waarom hebben ze bepaalde beslissingen gemaakt? Deze week vertelt Annelotte wat haar masteropleiding heeft opgeleverd op zowel professioneel als persoonlijk vlak.

Annelotte van Veen is na het afronden van de master Circulaire Economie aan de slag gegaan als Projectcoördinator Data services en Innovatie bij New Horizon. New Horizon ontmantelt gebouwen en oogst daarbij zoveel mogelijk materialen voor hergebruik. Ze focust zich als projectcoördinator op innovatietrajecten om onder andere meer materiaalstromen te oogsten en te hergebruiken.

Impact maken

Na haar bacheloropleiding International Business and Management Studies werkte Annelotte een aantal jaar in de financiële sector. Ze werd echter niet geprikkeld door de wereld van financiën. Toen ze over de nieuwe master Circulaire Economie op de HAN hoorde, was haar interesse snel gewekt. Annelotte vertelt: “In die master kon ik mijn bedrijfskundige en financiële kennis koppelen aan mijn persoonlijke missie om een maatschappelijke bijdrage te leveren aan de wereld.” Ze besloot haar baan op te zeggen om zich volledig te kunnen focussen op haar master.

Leren in het werkveld

Zodra de master begon, merkte ze dat de groep bestond uit gemotiveerde studenten die net als haar een maatschappelijke bijdrage wilden leveren aan de wereld. “Dat gevoel heb ik altijd gehouden en werkte voor mij extra motiverend.”

Opleiden in de praktijk staat centraal tijdens de opleiding. Annelotte: “Door bij organisaties rond te lopen, ontdek je dat veranderingen geleidelijk gaan. Je kan de wereld niet ineens 180 graden draaien. Je moet eerst bepaalde skills leren en kennis van het werkveld krijgen om veranderingen te kunnen versnellen. En dat leer je volgens mij pas echt in het werkveld.” Ook persoonlijke ontwikkeling vormt een belangrijke pijler. “Tijdens de opleiding ben ik me nog bewuster geworden van wie ik ben en waar mijn krachten liggen”, vertelt ze.

“Voor mij is de toegevoegde waarde van de master dat je leert in de echte wereld. Ik denk dat de kennis die je uit boeken haalt soms lastig toe te passen is in het professionele leven.”

Annelotte is blij dat ze na haar master een stap kon zetten in haar carrière die dicht bij haar hart ligt. “Ik werk nu voor een bedrijf dat 'circular by nature' is. In mijn huidige rol mag ik een directe bijdrage leveren aan het verbeteren van een stukje van de wereld!”

Ben je geïnspireerd geraakt door het verhaal van Annelotte? Lees meer over de masteropleiding of kom langs op een open avond!