Webinar Next-life: nieuwe kansen voor bestaande producten!

412497 Afbeelding voor factsheet minor CE S2 21-22

Het HAN Lean QRM Centrum organiseert op donderdag 23 maart de webinar ‘Next-life: nieuwe kansen voor bestaande producten!’ waarin lector Vincent Wiegel dieper in gaat op de kansen en mogelijkheden van ‘next-life producten. Deelname is kosteloos.

Hoe kunt u problemen met de toeleveringsketen overwinnen, afval verminderen en de levenscyclus van producten verlengen?
Een productielijn met gereviseerde producten opzetten biedt in de tijd van schaarse grondstoffen en hoge energieprijzen kansen. Net als het onderhouden of de repareren van producten. De markt voor hoogwaardige ‘next-life’ producten groeit.

Tijdens de webinar ‘Next-life: nieuwe kansen voor bestaande producten!’ gaat lector Vincent Wiegel dieper in op de kansen en mogelijkheden van ‘next-life producten. De webinar is gericht op iedereen die in dit onderwerp geïnteresseerd is en daarmee binnen zijn of haar organisatie aan de slag wil. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

In deze webinar gaan we in op de volgende vragen:

• Welke innovaties in demontagetechnieken zouden mij helpen om minder afhankelijk te worden van nieuwe materialen?
  • Welke innovaties zouden mij helpen om met deze nieuwe (waarschijnlijk veelzijdige) productmix om te gaan?
  • Hoe krijg ik meer grip op de werkelijke conditie van een bestaand en nieuw te ontwerpren product?
  • Wat is het marktpotentieel voor hergebruikte, opgeknapte of gereviseerde producten?
  • Hoe kan ik de perceptie van de klant veranderen in de richting van producten die technisch goed of beter zijn dan nieuwe, maar een geschiedenis hebben?

Snelle info

Datum en tijd

Deelname
gratis

Over de sprekers

Vincent Wiegel

Vincent is lector Lean aan HAN University of Applied Sciences. Als econoom en filosoof wil hij bedrijven stimuleren om Lean-vermogen te ontwikkelen en zich daarmee continu te verbeteren. Zijn ervaring met het toepassen van Lean gaat van de werkvloer tot directieniveau, en van het mkb tot multinationals. Vincent richt zich met zijn onderzoek op Smart Lean, Robotisering en Lean en duurzaamheid.

aff826c4-0cf7-11ee-b878-02565807075b Portretfoto Vincent Wiegel
draw-cta-title