Hoe digitaal ben jij? Week van de digitaal geletterde HAN-student

48d9e880-0cfa-11ee-84d1-02565807075b

Wil jij als medewerker of student aan de slag met je digitale geletterdheid? De week van de digitaal geletterde HAN-student zit vol met inspiratie die je helpt om een stap verder te komen.

Snelle info

Datum en tijd

De locatie is nog niet bekend

Deelname

Programma

Of het nu gaat over het maken van kennisclips en podcasts, het gebruik van ict-tools en blended leren, gewoon laten inspireren op het gebied van technologie. In het programma vind je zeker iets dat je meteen in je onderwijs of studie kunt toepassen.

Iedereen is welkom tijdens de Week van de digitaal geletterde HAN-student. Voor de meeste activiteiten hoef je je niet aan te melden, maar voor bijvoorbeeld het bordspel 'Hart voor de zaak' en de pubquiz wel.

Bekijk het volledige programma

Zelfscan digitale geletterdheid

De HAN vindt het belangrijk om studenten digitaalvaardig op te leiden. Systemen als Teams, Office, OnderwijsOnline en Handin zijn in je studie niet meer weg te denken. Digitale toepassingen bieden ons veel kansen, maar brengen ook risico's met zich mee. Weet jij als student hoe digitaalvaardig je écht bent?

Op maandag 14 november ontvangen alle studenten van de HAN een test (zelfscan) die direct laat zien hoe hoog je scoort op het gebied van digitale vaardigheden en waar jouw verbeterpunten zitten. De testresultaten maken ook duidelijk waar we als HAN in het onderwijs extra aandacht aan moeten besteden.

De zelfscan bestaat uit drie modules waar vijf competentiegebieden aan bod komen:

• Module 1: Informatie- en data-geletterdheid & Veiligheid
  • Module 2: Communicatie en samenwerking & Probleemoplossend vermogen