Lunchsessie 'Sport en bewegen voor iedereen'

31024 Studenten buiten sporten cricket uitleg

Mensen die leven onder of rond de armoedegrens sporten minder, zij ervaren meer belemmeringen om mee te doen aan sport en beweging dan gemiddeld. Iedere Gelderse gemeente heeft hiermee te maken. Wat zijn belemmeringen en zijn er verschillen. Maar boven al hoe krijgen we deze groep in beweging.

Mensen die leven onder of rond de armoedegrens sporten wekelijks minder, zijn minder vaak lid van een sportvereniging en ervaren meer belemmeringen om mee te doen met sport en bewegen dan gemiddeld. Iedere Gelderse gemeente heeft hiermee te maken en het is een kwestie die vele ‘ gezondheidsbevorderaars’ uitdaagt.

Maar wat belemmert deze mensen precies, is er verschil tussen jong en oud en wat zijn de bevindingen en aangrijpingspunten zoals die uit onderzoek naar voren komen?  Wat zijn uit praktijk en beleid de goede voorbeelden en aangrijpingspunten? Hoe worden volgens vaak niet gebaande paden drempels geslecht, verbindingen gemaakt en’  beweging’  gestimuleerd?

Laat je tijdens deze sessie informeren en inspireren. Er komen zowel experts als goede voorbeelden aanbod. We gaan in gesprek met professionals uit verschillende gemeenten en regio’s en er is ruimte voor interactie en vragen.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Deelname
Gratis (inclusief lunch)

1. 12:30

Ontvangst met lunch

2. 12:45

Duiding en verkenning thema door Simon van Genderen

3. 13:00

Best practices (o.a. NEC maatschappelijk)

4. 13:15

Panelgesprek tussen diverse Gelderse gemeenten en GGD

5. 14:00

Discussie en uitwisseling

Kom jij ook?

Doelgroep

De lunchsessie ‘Sport en bewegen voor iedereen’ is interessant voor studenten, buurtsportcoaches, beleidsmakers, professionals op vlak van gezondheidsbevordering en welzijn, maar ook andere geïnteresseerden zijn welkom. (let op maximaal plek voor 40 deelnemers; vol = vol).

Meer weten?

Week tegen Armoede 2022

De lunchsessie is een initiatief van de Gelderse Sport Federatie en de Academie Sport en Bewegen én onderdeel van de Week tegen Armoede 2022, samen tegen armoede. Leer van elkaar, discussieer en kom in actie. Waarom de Week tegen Armoede? Omdat jouw inzet verschil maakt. Dus, doe jij mee? Bekijk het programma op de speciale pagina over de Week tegen Armoede

322393 Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.

Stel je vraag

Initiatiefnemers van de Week tegen Armoede 2022 zijn de Zorgalliantie, de Werkplaats Sociaal Domein Arnhem en Nijmegen en de Academie Mens & Maatschappij. Voor vragen over het programma van de week of het symposium Kinderarmoede kun je contact opnemen met ons via: communicatie.amm@han.nl

Wil je jouw verhaal met ons delen? Ook dat kan via onderstaande button!

53265 Ivakanka en Anouk helpen bij balie open avond