Platform VO-HO

Conferentie: Zelfstandig student worden

Begeleid jongeren om zelfstandig student te worden

Als je van de middelbare school naar het hoger onderwijs gaat, maak je een grote stap in je zelfstandigheid. Hoe ga je daar als student mee om? En hoe begeleid je die stap als docent of decaan? Daarover gaat de conferentie Zelfstandig student worden, die de HAN organiseert met het Platform VO-HO.

Wat: Conferentie Zelfstandig student worden - Hoe doe ik dat? Hoe begeleid ik dat?
Wanneer: Donderdag 3 november 2022 van 13.30 - 18.00 uur
Waar: Stedelijk Gymnasium, Thorbeckestraat 17 in Arnhem
Voor wie: Leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs, studenten en docenten in het hoger onderwijs, decanen en andere geïnteresseerden
Deelname: gratis

Programma

Professionele studenten van het Koningstheater trappen de middag af om ons op scherp te zetten! Daarna staat er een variatie aan workshops en presentaties op het programma door zowel studenten, hbo- en wo- professionals en vo-scholen. Allemaal bieden zij op hun eigen manier theoretische en praktische inzichten over het ontwikkelen van zelfstandigheid bij jongeren in de overgang van het voortgezet onderwijs naar het hoger onderwijs. Correspondent onderwijs Johannes Visser is keynote spreker van de middag. We sluiten af met een borrel.

Bekijk het programmaboekje

Wat is het Platform VO-HO?

Het Platform VO-HO zorgt voor een goede aansluiting tussen het voortgezet onderwijs en hbo en wo. In het Platform zitten 65 scholen voor voortgezet onderwijs en 6 instellingen uit het hoger onderwijs in de regio Arnhem/Nijmegen.  Hier lees je meer over het Platform VO-HO.

Het Platform organiseert jaarlijks een conferentie over vraagstukken die samenhangen met de overgang van voorgezet onderwijs naar hoger onderwijs. De laatste grote conferentie in de Vereeniging in Nijmegen ging over kansengelijkheid.

voor 28 oktober

Meld je nu aan

Je kunt je tot 28 oktober 2022  aanmelden voor deze conferentie. Binnen een paar weken na je aanmelding ontvang je meer informatie over de inhoud van de workshops en presentaties.

Vragen? Neem contact op met Platform VO-HO via platform.vo-ho@han.nl.

Telefoons internationaal