Volwaardig leren en werken met autisme

237751 groep volwassenen die elkaars hand kruiselings vasthouden

Hoe kijk jij aan tegen leren en werken met een autismespectrumstoornis (ASS)? En, hoe kijkt iemand met ASS zelf tegen deze vraag aan? Is iemand met ASS jouw toekomstige collega? Tijdens het symposium ‘Volwaardig leren en werken met autisme’ gaan we met elkaar het gesprek hierover aan.

Het lectoraat Volwaardig Leven met Autisme levert een bijdrage aan interessante projecten rondom inclusie en betekenisvol leven met ASS in onderwijs, werk en gezondheidzorg. Onze ervaringen én kennis die we opdoen delen we graag met je. Laat je inspireren en verrassen door een ervaringsverhaal en zes workshops. Ga samen met studenten en professionals uit onderwijs, onderzoek en het werkveld in gesprek over dit onderwerp.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Deelname

1. 12:15

Ontvangst & Registratie

We heten je welkom en geven je gelegenheid om een keuze te maken uit de workshops (2 rondes). Om 13.00 start het programma.

2. 13:00

Opening

Antje Orgassa en Jan Pieter Teunisse openen het symposium met stellingen over een volwaardig leven met ASS in verhouding tot “vrije” studie- en beroepskeuze.

Dit gedeelte is online te volgen.

3. 13:15

Autisme: ziek of supermens

Joris Leenders en Michel Koolwaaij zijn twee docenten bij de HAN en hebben allebei de diagnose Autisme Spectrum Stoornis (ASS). Zij vertellen over verschillende levenservaringen omtrent leren en werken met ASS. Denk aan thema's zoals stigma, sociale interactie, kwetsbaarheden, persoonlijke kracht en empathie. Zij koppelen in dit verhaal ervaringskennis aan theoretische inzichten.

Dit gedeelte is online te volgen.

4. 14:00

Pauze

5. 14:15

Workshopronde 1

In zes verschillende workshops worden vanuit verschillende invalshoeken ervaringen en kennis gedeeld over Leren en Werken met ASS. Scrol naar beneden voor meer informatie over de workshops.

6. 15:15

Workshopronde 2

7. 16:15

Afsluitend: Dat was het, en nu?

Wat neem jij na vandaag mee? Welke behoeften spelen er in de toekomst als het gaat om Volwaardig Leren en Werken met ASS? Deel je ideeën en denk met ons mee.

8. 16:30

Netwerkborrel

Ontmoet andere studenten en professionals onder het genot van een hapje en een drankje.

Voor wie?

Dit symposium is interessant voor alle (toekomstige) professionals van de HAN en het werkveld. Denk vooral aan studenten en docenten maar ook beleidsambtenaren, bestuurders, managers, ervaringsdeskundigen, onderzoekers en vrijwilligers zijn welkom!

Als student kun je het symposium inzetten voor je vrije ruimte. Check bij jouw opleiding wat hiervoor de regels zijn!

Aanmelden en locatie

Deelname aan het symposium is gratis. Meld je aan via het aanmeldformulier op han.nl. We organiseren het symposium op de campus in Nijmegen, locatie Kapittelweg 33.

Kun je niet fysiek aansluiten? De plenaire opening en het ervaringsverhaal van Joris & Michel zijn online te volgen. Wil je dit gedeelte online volgen? Geef dit aan bij je inschrijving.

252450 Student Master Social Work volgt online les

Welke workshop volg jij?

Meer weten?

De organisatie van het symposium wordt gedaan door het lectoraat Volwaardig Leven met Autisme. Wil je meer weten over ons of heb je een vraag over het symposium? Neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar communicatie.amm@han.nl.