Hulp bij het vinden van een werkplek

Ga je voor een associate degree of bachelor in de deeltijd- of duale variant? Meestal is een relevante werkplek verplicht. Soms al vanaf de start, soms na een half jaar of een jaar. Het mag ook een stage of vrijwilligerswerk zijn. Nog geen werkplek die bij je opleiding past? De HAN helpt je op weg!

9f3eca42-9a69-11ee-9cc5-24cfd928edb8 2 studenten aan het overleggen, 1 student zit op de achtergrond op een trap op haar mobiel.

Check de eisen

Werkplek bij een deeltijdopleiding

Elke opleiding stelt zijn eigen eisen. Check daarom bij de opleiding van jouw keuze welke voorwaarden er gelden. Zit je te denken aan een lerarenopleiding? Dan heb je ook een stageplek nodig. Geen nood, de HAN regelt deze voor je. Je stage is onbetaald, dus afhankelijk van jouw situatie heb je dan ook nog een baan nodig voor brood op de plank.

Deeltijdstudent geeft les aan kinderen op haar werkplek.
Onderwijsovereenkomst met werkgever

Werkplek voor een duale opleiding

Wordt het een duale studie? Dan werkt het net iets anders dan bij een deeltijd-opleiding. Je sluit een onderwijsovereenkomst af met een werkgever en je krijgt een (bescheiden) salaris. Deze werkplek heb je bij de start van je studie nodig of zo snel mogelijk, binnen een half jaar of een jaar. Kijk bij de opleiding van jouw keuze welke voorwaarden er zijn.

2 duale studenten op hun werkplek in overleg.
Techniek, economie en ICT

HAN Employment

Heb je nog geen relevante werkplek en wil je graag starten met een duale of deeltijd-opleiding in de richting Economie, Management & Recht? Of in de richting Techniek & ICT? HAN Employment helpt je op weg! Neem contact op met HAN Employment en ontmoet bedrijven tijdens de Meet & Match, doe een SollicitatieBoost of laat je cv checken!

ff619ef0-9a6b-11ee-9b8a-6a2b529e1c33 Student staat in een hal kijkend op haar laptop
Bekijk de podcast

Tips om een werkplek te vinden

Hoe vind je een relevante werkplek voor bij je deeltijd-opleiding, die ook nog bij jou past? En welke hulp kan de HAN jou daarbij bieden? Luister onze podcast Succesvol studeren voor tips van een deeltijdstudent, HAN Employment én het bedrijfsleven.

Direct contact

Vragen over de opleiding? ASK HAN! We helpen je graag persoonlijk verder.

Werkdagen: 08:00 tot 17:00 uur

Liever bellen of appen?