4 hbo master studenten volgen samen les in een lokaal

Na je bachelor opleiding kun je kiezen voor een master aan de hogeschool of universiteit. In het algemeen is een master een verdieping of verbreding van je vakgebied. Welk type master past bij jou? We zetten de verschillen en gelijkenissen voor je op een rij.

Ontdek snel onze masters

Master aan de hogeschool of universiteit?

Voor mij is de toegevoegde waarde van de master dat je leert in de echte wereld. Ik denk dat de kennis die je uit boeken haalt soms lastig toe te passen is in het professionele leven.

Welke master past bij jou?

De keuze voor een hbo- of wo-master is afhankelijk van wat jij wil bereiken. Ben je meer praktijkgericht? Wil jij onderzoek leren inzetten om te werken aan innovatie in het werkveld en je professioneel handelen? Dan is de hbo-master iets voor jou. Of ben je meer theoretisch ingesteld? Wil je onderzoek leren inzetten voor je wetenschappelijke kennis en je academische vorming? Dan past de wo-master waarschijnlijk beter bij je.

2 studenten van hbo masteropleiding in gesprek met elkaar

Benieuwd naar onze masters?

Wil jij graag je master halen? Bekijk onze masteropleidingen of maak kennis met ons aanbod tijdens de Online Open Avond.

a371b55c-0cff-11ee-91c7-02565807075b Studenten met laptop aop tafel tijdens een les.
draw-cta-title

Vragen?

Kijk eerst eens in onze FAQ. Staat het antwoord op jouw vraag daar niet tussen?
ASK HAN! We helpen je graag persoonlijk verder.

Werkdagen: 08:00 tot 17:00 uur

Liever bellen of appen?