HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Lectoraat Meervoudige Professionaliteit van Leraren

Stuurkracht van leraren

Met stuurkracht kunnen lereraren gericht en doelbewust onderwijspraktijken veranderen om de ontwikkeling en het leren van de leerling te bevorderen. Dat maakt stuurkracht een cruciaal onderdeel van de professionaliteit van toekomstige, startende en ervaren leraren.

31562 docent voor beamer klas
Lectoraat Meervoudige Professionaliteit van Leraren

Lerarenopleiders Onderzoeken Eigen Pedagogische Professionaliteit

Het netwerk LOEPP (Lerarenopleiders Onderzoeken Eigen Pedagogische Professionaliteit) is een netwerk van lerarenopleiders waarin ze hun pedagogische professionaliteit onderzoeken. Regelmatig komt het netwerk bij elkaar (fysiek en/of online).

308003 Bijeenkomst Tijd voor Pedagogiek
Lectoraat Meervoudige Professionaliteit van Leraren

Onderzoekenderwijs

Een gezamenlijk verantwoordelijkheidsgevoel van verschillende personen is belangrijk bij het doen van onderzoek in een school. Anders verdwijnt het onderzoek namelijk ergens in een la. In dit project is een spel ontwikkeld dat zorgt voor betrokkenheid bij alle personen.

overleg met post-its
Lectoraat Meervoudige Professionaliteit van Leraren

Beroepsbeeld van de leraar

Helaas wordt het vak leraar vaker genoemd als probleemgebied dan als vak waar je trots op mag zijn. En dit terwijl leraren ontwerpers en onderzoekers zijn. Het is voor (beginnende) leraren een uitdaging hun motivatie en passie vast te houden. Hier doen we wat aan!

docent wijst in boek bij studenten
Lectoraat Meervoudige Professionaliteit van Leraren

Pedagogisch Prioriteitenspel

‘Wat vind ik belangrijk voor leerlingen en waarom?’ Deze vraag blijkt voor veel studenten en leraren moeilijk te beantwoorden. We ontwikkelden het Pedagogisch Prioriteitenspel. (Toekomstige) leraren ontdekken hiermee welke pedagogische idealen de belangrijkste drijfveer zijn in hun eigen onderwijs.

docent geeft les