HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Formatief evalueren als brug tussen onderwijs en leren

Steeds meer scholen en leraren willen toetsing en beoordeling van leerlingen zo inzetten dat het het leren stimuleert. Niet alleen als afsluiting van een leerproces. Die formatieve aanpak blijkt in de praktijk nog best lastig.

Drie studenten werken op laptop

Toetsweb

Wil je als team meer grip krijgen op de kwaliteit van toetsing? Of de kwaliteit van toetsing binnen je opleiding analyseren, verbeteren en borgen? Gebruik het toetsweb en zet één van de tools in die op basis van het toetsweb zijn ontworpen, zoals de Toetsweb-Scan of het spel De Toetsing Getoetst.

examenformulier, student met potlood

Netwerk Toetsbekwaamheid h(b)o

Hogescholen en universiteiten bundelen hun krachten in het Netwerk Toetsbekwaamheid h(b)o. Meer deelnemers uit hoger onderwijs zijn altijd welkom. Wil je eerst eens de proef op de som nemen? Kom naar een netwerk- of kennisdelingsbijeenkomst.

rekenmachine