Projecten

Communicatie tussen artsen en patiënten
De interactie tussen arts en patiënt is cruciaal voor goede zorg. Wat verwachten patiënten van hun gesprek met een ziekenhuisarts? En hoe beleven zij zo’n gesprek? Deze kennis kan helpen bij het verbeteren van de interactie tussen arts en patiënt.
Gemeentelijke klantreizen
'De inwoner centraal' is een belangrijk uitgangspunt bij gemeenten. We ontwikkelden een openbare tool die gemeenten helpt om onderbouwde keuzes te maken in hun communicatie met inwoners. De tool is gebaseerd op een omvangrijk en representatief onderzoek.

Communicatie in Smart Mobility (SCRIPTS)
Slim vervoer betekent veel online contact met de klant en achter de schermen veel afstemmen tussen betrokken partijen. Wat komt daarbij kijken? Het Lectoraat Human Communication Development en het Associate Lectoraat Customer Insights en Online Interactie participeerden in dit project.
Dearly rouwverwerkingsapp
Heb je een dierbare verloren? Rouwverwerking kost tijd. Wellicht heb je lotgenoten en hulpverleners nodig om mee te praten. Rouwverwerkingsapp Dearly helpt je bij het rouwproces.
Effectieve social media content voor gemeenten
Hoe kunnen gemeenten hun doelgroep effectief bereiken via social media? Door middel van literatuuronderzoek, statistieken en een inhoudsanalyse onderzoeken we wat goed lopende berichten zijn op de LinkedIn, Facebook en Instagram pagina's van gemeenten Doetinchem, Lingewaard en Winterswijk.
Toegankelijke mondzorg in Arnhem Presikhaaf
Hoe kunnen we mondzorg voor mensen met een kwetsbare positie in de maatschappij toegankelijker maken? Academische Kliniek Mondzorg Arnhem (AKMA) heeft de ambitie om mondzorg toegankelijker te maken voor kwetsbare groepen in de wijk Presikhaaf. In dit onderzoek proberen we inzicht in de bewoners van de wijk te krijgen, om vervolgens in communicatie over mondzorg de juiste snaar te raken.
Betrokkenheidsprofielen en communicatiestrategie
Een informatiebijeenkomst was altijd vrij standaard om inwoners te betrekken bij beleid. Dit vraagt echter om een hoge betrokkenheid en je bereikt er niet alle inwoners mee. Er zijn meer manieren om inwoners te bereiken, zeker online. De gemeenten Utrecht en Overbetuwe wilden hier graag hulp bij.