Projecten

INCLUCity+
De 15-minutenstad (15mC) bevordert duurzame en leefbare steden, maar houdt nog weinig rekening met kinderen, jongeren en logistiek. INCLUCity+ onderzoekt deze hiaten door middel van co-creatie in case studies in vier steden. In Arnhem ontwikkelen HAN-onderzoekers een planningstool voor logistiek.
Leer- en Verbeternetwerk Eerste Lijn (LeVEL)
LeVEL werkt aan het ontsluiten van beschikbare (wetenschappelijke) kennis en praktische gereedschappen voor de eerste lijn op het gebied van eerstelijns interprofessionele samenwerking voor het kennisuitwisselingsplatform. Regio's kunnen met elkaar in contact komen voor kennisuitwisseling.

Burgerberaad
Het lectoraat OZD doet samen met het Radboudumc voor MooiMaasvallei (Limburg) onderzoek naar de organisatie en uitvoering van een burgerberaad rondom gezond leven in een gezonde leefomgeving.

Betaalbare sport voor iedereen
Wat is SPRINTS? Simpel gezegd: een onderzoeksproject dat manieren zoekt om sporten en bewegen voor iedereen in Nederland betaalbaar en toegankelijk te maken.

Mantelkracht
Hoe kunnen we mantelzorgers al tijdens het revalidatieproces beter ondersteunen? Met deze vraag zijn we in samenwerking met de Sint Maartenskliniek gestart met het project Mantelkracht.

CLEVER: Collectief Leren en Veranderen in het Onderwijs
Hoe werkt collectief leren in de praktijk van scholen? Dit project onderzoekt hoe leraren en schoolleiders in po, vo en mbo collectief professionaliseren ervaren. Wat werkt, wat belemmert en hoe draagt het bij aan beter onderwijs én werkplezier?

Meer doen met het netwerk zorgt voor meedoen na NAH
Hoe zorg je dat mensen met niet-aangeboren hersenletsel écht meedoen in de maatschappij? In dit project slaan professionals en ervaringsdeskundigen de handen ineen. Samen verbeteren ze de ondersteuning én samenwerking in de regio Nijmegen.

Doen wat werkt in de jeugdzorg
'Doen Wat Werkt' is een 6-jarig ontwikkel- en onderzoeksprogramma dat gericht is op het ontwikkelen en onderzoeken van een ondersteuningsstructuur voor professionals werkzaam binnen jeugdzorgorganisaties. Op deze manier dragen we bij aan de verbetering van de kwaliteit van de jeugdzorg.

Ethiekonderwijs als aanjager van transities
Het project 'Ethiekonderwijs als aanjager van wereldburgerschap' ontwikkelt inspirerend ethiekonderwijs dat studenten voorbereidt op hun rol als ‘change agents’ in maatschappelijke transities. Centraal hierbij staat de ontwikkeling van een digitale Ethics Education Hub met onderwijsmodules en inspiratie voor studenten en docenten van de hele HAN.
