HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Sneller Herstel

Anticiperen op schommelingen in spasticiteit

Docent-onderzoeker en programmamanager van het Centre of Expertise Sneller Herstel, Hans Kerstens is gepromoveerd op het onderwerp online monitoren van spasticiteit. Vanuit de wetenschap is er veel bekend over spasticiteit, maar welke gevolgen van spasticiteit patiënten ervaren en wat patiënten zélf belangrijk vinden in de behandeling, daar is weinig over bekend.

30 maart 2023
7bb52350-0cff-11ee-be88-02565807075b Hans Kerstens tijdens zijn promotie
Sneller Herstel

Betere revalidatiezorg dankzij onderzoek naar inzet van digitale hulpmiddelen

Om revaliderende patiënten meer regie te geven over hun herstel en de zorg efficiënter in te richten, is de inzet van digitale hulpmiddelen sterk in opkomst. In het nieuwe dubbellectoraat ‘Digitale Transformatie in de Revalidatiezorg’ werken HAN University of Applied Sciences en de Sint Maartenskliniek samen aan digitale innovaties in de revalidatiezorg. Zorgprofessionals kunnen met nieuwe technologie bijvoorbeeld informatie uitwisselen en samenwerken met patiënten om zo betere revalidatiezorg te bieden.

30 maart 2023
513448 Ondertekening Health Valley nieuw lectoraat digitale transformatie revalidatie Yvonne de Haan en alle betrokkenen
Sneller Herstel

Lector Neurorevalidatie - Eigen Regie en Participatie Bert de Swart is met pensioen

Bert de Swart is met pensioen. In april 2007 is hij aangesteld om het HAN Lectoraat Neurorevalidatie - Eigen Regie en Participatie op te zetten en dat heeft hij met verve gedaan. Hij heeft behalve het onderwerp neurorevalidatie ook het interprofessioneel werken en het belang van de samenwerking tussen onderwijs, praktijk en onderzoek stevig op de kaart gezet.

31 januari 2023
c2f77420-0cfa-11ee-a260-02565807075b Neurorevalidatie Bert de Swart

CoE Sneller Herstel goed beoordeeld

Het Centre of Expertise Sneller Herstel heeft zich in juni onder de loep laten nemen tijdens een peer review. Katapult, een organisatie die publiek-private samenwerking stimuleert en faciliteert, gebruikt een ‘leren van elkaar model’ om zowel de sterke punten als de aandachtspunten en ontwikkelingsmogelijkheden van een Centre of Expertise te identificeren.

06 december 2022
3ad2cb4a-0cf9-11ee-9193-02565807075b Groepsfoto innovatoren voor website Centre of Expertise Sneller Herstel
Sneller Herstel

"Waar ligt het spraakprobleem bij kinderen nu écht?”

Spraakonwikkelstoornissen behoren tot de meest behandelde stoornissen door logopedisten. Een genormeerd spraakonderzoek is er echter nog niet. Onderzoeker Sanne Diepeveen heeft daar in haar promotieonderzoek naar gekeken.

01 december 2022
86054446-0cfc-11ee-8e74-02565807075b Onderzoeker Sanne Diepeveen tijdens haar promotie
Sneller Herstel

"Kijk wat een kind zélf belangrijk vindt"

Of kinderen nu een energiestofwisselingsziekte hebben of niet, uit onderzoek blijkt dat ze ondanks beperkingen dezelfde type activiteiten uitvoeren en dezelfde behoeften hebben als ‘gezonde’ kinderen. Zelf kunnen beslissen, dingen samen doen en van elkaar leren vinden ze net zo belangrijk.

30 november 2022
7fd6cc20-0cfc-11ee-93d4-02565807075b Marieke Rothuizen in een blauwe jurk  samen met haar promotor tijdens haar promotie
Sneller Herstel

Wat is het Centre of Expertise ‘Sneller Herstel’?

Sneller Herstel is een groot en waardevol netwerk van grote en kleine partners en innovatoren en medewerkers van de HAN dat bijdraagt aan het oplossen van actuele, maatschappelijke zorggerelateerde praktijkvragen.

18 oktober 2022
Sneller Herstel

Sneller Herstel en het Lectoraat Neurorevalidatie- Eigen Regie en Participatie tekenen convenant met Attent Zorg en Behandeling

Het Centre van Expertise Sneller Herstel en Lectoraat Neurorevalidatie - Eigen Regie en Participatie van de HAN hebben op 10 oktober een convenant getekend met Attent Zorg en Behandeling. “Wij werken samen met Attent op het gebied van onderzoek om zodoende het Topcare-predicaat voor te bereiden,” vertelt associate lector Neurorevalidatie, Ton Satink.

11 oktober 2022
749ccfd6-0cfb-11ee-a879-02565807075b Ondertekening met Attent. Hans Kerstens, Ton Satink en Wiko Vlasblom

Centre of Expertise Sneller Herstel haalt ZonMw-subsidie binnen

HAN-onderzoeker en innovator Sandra Jellema heeft in samenwerking met sociale wijkplaats BUUR een mooie ZonMw subsidie binnengehaald om kwetsbare ouderen in de Nijmeegse wijk Brakkenstein te kunnen ondersteunen.

04 juli 2022
279072 wijkverpleging-thuiszorg met vrouw thuis
Sneller Herstel

Blijven meedoen na een beroerte

In de eerste periode na een beroerte worden mensen meestal intensief begeleid door een multidisciplinair team van revalidatieprofessionals. Hierna is het vaak aan de cliënt zelf. Maar hoe krijgt deze het voor elkaar om de winst die tijdens de revalidatie geboekt is, te behouden?

25 februari 2022
af3e595c-0cf6-11ee-86a3-02565807075b Promotie Sandra Jellema