Nieuws

Sterk starten in het onderwijs
Wist je dat 1 op de 4 startende leraren binnen 5 jaar stopt? Zonde, want met de juiste steun ontwikkel jij je tot een bevlogen leraar die met plezier voor de klas staat. Juist nu is het belangrijk om zoveel mogelijk onderwijsprofessionals binnen boord te houden. Het lerarentekort is groot en elke leraar telt.

"Lesgeven is geen trucje: het is vallen, twijfelen en doorgaan”
Zijn eigen leraren vond hij vroeger niet bevlogen genoeg, daarom wilde Bart-Jan Crum (30) dat zelf anders aanpakken. Met een rugzak vol enthousiasme en idealen begon hij aan zijn carrière in het onderwijs. Bart-Jan vertelt over vallen, opstaan en toch blijven lesgeven.

Nieuw boek ondersteunt leraren bij curriculumontwikkeling
Wil jij beter onderwijs ontwerpen, maar mis je overzicht? Ga dan aan de slag met het boek ‘De leraar als ontwerper – vind je eigen weg in curriculumontwikkeling’. Het biedt overzichtelijk alles wat je nodig hebt: theorie, ervaringsverhalen en tools.

Podcastserie 'Startkracht in het onderwijs' helpt startende leraren landen
Hoe zorg je als starter in het onderwijs voor een vliegende start? Wat helpt je om overeind te blijven tussen alle verwachtingen en uitdagingen? In de nieuwe HAN podcastserie Startkracht in het onderwijs duiken we in de thema’s die ertoe doen. Experts en begeleiders geven je tips en adviezen.

Gratis professionaliseringsaanbod ‘differentieren bij rekenen’
Wil je met jouw schoolteam beter differentiëren in rekenonderwijs? Grijp deze kans en doe mee aan het gratis professionaliseringsaanbod van het Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen, in samenwerking met het NRO.

Positieve visitatie Master Ontwerpen van Eigentijds Leren (MOVEL)
We zijn trots! Onlangs bezocht een visitatiepanel de Master Ontwerpen Van Eigentijds Leren (MOVEL). Het panel is positief over alle standaarden en adviseert de NVAO om MOVEL voor zes jaar te accrediteren.

Hoe ontwikkel je een gedragen visie en ontwerpprincipes voor een flexibel curriculum? Een praktijkvoorbeeld.
Hoe zorg je voor een gedragen visie en bijpassende ontwerpprincipes die de basis voor een flexibel curriculum kunnen vormen? Roel Grol en Elvira Folmer van het associate lectoraat 'De leraar als ontwerper' van de HAN Academie Educatie delen hun kennis en ervaringen in een recent artikel in het Tijdschrift voor Lerarenopleiders.
