HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Lectoraat Lean en World Class Performance

Assessment ontwikkeld binnen onderzoek Flexibele werkinstructies

Effectieve werkinstructies helpen mkb-werknemers de assemblage goed uit te (blijven) voeren in een omgeving met variëteit. In het project Flexibele werkinstructies willen verschillende HAN-lectoraten onderzoeken hoe werkinstructies contextgevoelig en flexibel gemaakt en gebruikt kunnen worden.

29 februari 2024
389735 Man / student werkt met AR bril op. Virtual reality in een productieomgeving

Winnaars beste HAN Lean verbeterproject 2024

Tijdens het HAN Lean Event op 25 januari kozen de aanwezige relaties, (ex-)docenten en studenten het beste verbeterproject van de minor Lean Management 2023/2024. Het project van Sil Janssen (student Technische bedrijfskunde) en Marga Rijksen (student Bouwkunde) kwam als winnaar uit de bus.

30 januari 2024
4b4647d8-beb1-11ee-a163-5505e1d5c611 HAN Lean Event 2024 uitreiking beste HAN Lean verbeterproject. Van links naar rechts, Stef Tiggeloven, Marga Rijksen, Sil Janssen en Vincent Wiegel

Effectieve kennisdeling in robotiseringsprojecten

Vanuit het verkennende onderzoek ‘Effectieve kennisdeling in robotiseringsprojecten’ willen wij bedrijven helpen om de huidige manier van kennisdeling op de werkvloer in kaart te brengen. Wij ontwikkelen daarvoor een tool die helpt inzicht te geven.

Mitchell van Roij
02 oktober 2023
560329 Man met tablet kijkt naar robotarmen in Digitale Fabriek

Gerlinde Oversluizen start met Professional Doctorate

HAN-onderzoeker Gerlinde Oversluizen is de allereerste die binnen de track Techniek en Digitalisering een Professional Doctorate (PD)-traject in gaat. Haar proposal 'Digital Twins ter ondersteuning van planning & besturing van discrete productieprocessen' is afgelopen week goedgekeurd door de Graduate Commissie. We stelden Gerlinde een paar vragen rond dit traject.

28 september 2023
ad9ea088-0cf7-11ee-afd6-02565807075b Portretfoto Gerlinde Oversluizen
Lectoraat Lean en World Class Performance

Kick-off Kennisdelen in netwerken tussen verschillende organisaties

Op donderdag 25 mei is HAN Lean QRM Centrum samen met deelnemende partnerbedrijven gestart met de organisatie van activiteiten rond het delen van kennis tussen de verschillende organisaties. Met welk doel?

Stef Tiggeloven
30 mei 2023
537741 Beeld van ingenieur die op computer werkt met Cadsoftware

Onderzoek 'The Organized Digital Factory' (ODF) gaat van start

Met 6 partnerbedrijven (GOMA, Giesen Coffee Roasters, ERIKS, Faber Electronics, Variass en Verheij Metaal) gaat het HAN Lean QRM Centrum / HAN Lectoraat Lean/WCP Digital Twin systemen ontwikkelen voor het betrouwbaarder maken en verkorten van productie doorlooptijden.

Menno Herkes
24 april 2023
234461 null

Team HAN-onderzoekers en studenten wint 1e prijs Sensor Data Challenge

Tijdens een 24-uurs Challenge werkte een team van 2 HAN-onderzoekers en 2 werkstudenten aan een opdracht van het RIVM. De opdracht was om realtime hittedata van Nederland zichtbaar te maken en zo heat spots te lokaliseren. Ons team presenteerde het winnende eindresultaat!

Cynthia Hartsema-van Houten
18 april 2023
c3268f76-0cff-11ee-ad54-02565807075b Foto van de winnaars van de Sensor Data Challenge 2023. Van links naar rechts Thomas Lautenbach, Jordi Pluk, András Ligeti en Vincent de Man.
Lectoraat Lean en World Class Performance

HAN Lean QRM centrum en Nedstack Fuel Cell Technology gaan samenwerken aan continu verbeteren

Het HAN Lean QRM Centrum (HLQC) en Nedstack Fuel Cell Technology zijn met elkaar verbonden door meer dan de stad Arnhem. Zij delen een wederzijdse interesse in continu verbeteren en het opbouwen van betrouwbare, hoogwaardige productiesystemen waarin ook plaats is voor flexibilteit en creativiteit. Dit is de reden voor Nedstack en het HLQC om een partnerschap aan te gaan.

28 maart 2023
522267 Close-up van MPU van Nedstack

Nieuwe Smart Lean studentprojecten

Binnen het Lectoraat Lean en World Class Performance voeren we continu onderzoeksprojecten uit in samenwerking met studenten en bedrijven. Deze periode (februari-juni) zijn weer een aantal interessante projecten gestart die we graag kort toelichten: 1. Demontage Philips koffieapparaat 2. Operations digital shadow in smart assemblage cel 3. Qube projecten: Flexible Tool Changer én MobiQube.

Gerben Muller
27 februari 2023
e1baf1d6-0cfd-11ee-ac39-02565807075b Presentaties en demonstraties van HAN-studenten bij de smart u-shaped assembly cell tijdens het HAN Lean Event
Lectoraat Lean en World Class Performance

HAN Lean Event energiek podium voor verbeterprojecten studenten minor Lean Management

Wat hebben we genoten van de energie en het enthousiasme tijdens het HAN Lean Event op 26 januari 2023 op de HAN Campus in Arnhem. Na twee online jaren gingen we als vanouds van start in de aula, waarna het woord was aan onze minorstudenten. Zij presenteerden die middag hun verbeterprojecten, waarna we met alle aanwezigen het beste verbeterproject kozen.

Cynthia Hartsema-van Houten
27 januari 2023
e01de48c-0cfd-11ee-8452-02565807075b Sfeerbeeld van gevulde zaal tijdens HAN Lean Event 2023