HAN Sales Team in pitchfinale op wereldniveau
De International Collegiate Sales Competition (ICSC) in Orlando, Florida, is een van de meest toonaangevende saleswedstrijden ter wereld: een plek waar meer dan 80 universiteiten en ruim 400 talentvolle salesstudenten zich met elkaar meten op het allerhoogste niveau. Dit jaar bereikte het HAN Sales Team een nieuwe mijlpaal: voor het eerst ooit stond een HAN-student in de finale van deze prestigieuze competitie.

Een week van topprestaties en teamwork
Van 5 t/m 8 november 2025 werd er gestreden in drie categorieën door studenten Colin Hooftman, Kim van Dongen, Merel Malestein en Sam Roelofs.
De resultaten zijn indrukwekkend:
- Speed Selling:
Sam Roelofs maakte HAN-geschiedenis door als eerste Nederlandse student ooit de finale te behalen. Hij eindigde als 14e van de 158 deelnemers, nadat hij in zijn divisie zelfs de eerste plaats deelde. Ook Kim van Dongen liet zien wat ze waard is: met een knappe 6e plaats in haar divisie. - Role-Play:
Colin Hooftman bereikte de kwartfinales met een sterke prestatie: hij werd 2e in zijn poule tijdens de eerste ronde en 4e in de tweede. Zijn 31e plek wereldwijd bevestigt zijn groei en doorzettingsvermogen. Ook Sam zette een sterke prestatie neer in de Wild Card-round. - Sales Management Case:
Kim en Merel gingen de uitdaging van de CoStar Group Case Competition aan. In 36 uur werkten zij aan een strategisch, data-driven advies om een nieuw klantsegment aan te spreken. Hoewel ze de volgende ronde niet behaalden, waren ze tevreden met hun teamwork en de diepgang van hun strategie.
Het team eindigde als #35 van de 80 universiteiten en behaalde een Top 25-positie in de gecombineerde Role-Play ranking: een prestatie die de groei en professionaliteit van het HAN Sales Team onderstreept.
Toen ik mijn naam op de finalistenlijst zag, wist ik één ding zeker: ik was al een winnaar, omdat ik het lef had gehad om alles te geven. Het is niet altijd de trofee die telt, maar de groei die je doormaakt.”
Meer dan een competitie
ICSC staat niet alleen in het teken van competitie, maar biedt ook volop ruimte om te leren, te verbinden en te groeien. Het team werd getraind door salesdocenten Pieter de Jong en Raymond Jansen, die hen niet alleen salesvaardigheden bijbrachten, maar ook vertrouwen, strategie en kracht. Daarnaast kregen ze waardevolle steun van HAN Sales Team-leden en oud-deelnemers Sem Angenent (2024), Luuk Witjes (2024), Gerry Peters (2024), Selène van Riel (2023), Roos van Oijen (2022) en Robin Klerx (2019), die hun kennis en ervaring deelden tijdens de voorbereidingen.

Voorlopers in Europees salesonderwijs
Samen met Haaga-Helia University of Applied Sciences uit Finland was de HAN de enige Europese vertegenwoordiger in deze competitie, wat de prestaties extra bijzonder maakt. De taal- en cultuurverschillen die in zo’n internationale setting spelen bewijzen de impact van het HAN Sales Team, dat talentvolle studenten uit alle studiejaren samenbrengt om zich naast het reguliere onderwijs te ontwikkelen tot volwaardige salesprofessionals.
“Dit smaakt naar meer”
Het team kijkt trots terug op een onvergetelijke week vol intensieve pitches, verbindende momenten en persoonlijke groei. Maar nog belangrijker: de studenten kijken óók vooruit. Vastberaden om het succes voort te zetten, nieuwe sales-talenten te inspireren en de HAN Sales Team-naam nóg verder op de kaart te zetten.
Wil jij ook kennismaken met het HAN Sales Team?
Volg het HAN Sales Team

