HAN-prijs onderzoek voor Jan Jansen

Docent-onderzoeker Jan Jansen ontving tijdens de opening van het studiejaar de HAN Prijs Onderzoeker. Het team van het Lectoraat Logistiek en Allianties heeft hem voorgedragen omdat hij een onderzoeker is die ook een groot hart heeft voor het onderwijs.

237740 distributiecentrum

Jan Jansen signaleert kansen waar hij het werkveld kan koppelen aan onderzoek. Hij weet als geen ander daar de juiste student-onderzoekers voor te vinden. Hij is een teamplayer die de strategische uitgangspunten van het lectoraat altijd voor ogen heeft en er binnen en buiten de HAN het juiste netwerk voor kan aanboren.

Tijdens de opening van het studiejaar werden zoals vanouds de HAN-prijzen uitgedeeld. De winnaars zijn medewerkers en studenten die verbindingen leggen, bruggen bouwen, constructief aan oplossingen werken, eigenaarschap tonen en innovatief zijn. Daarmee zijn zij ambassadeurs voor de HAN. CvB-leden Bridget Kievits en Yvonne de Haan deelden met zichtbaar enthousiasme en een passende quote aan de winnaars de HAN-prijzen uit. In de categorie Onderzoek mocht onze collega Jan Janssen de prijs in ontvangst nemen voor de HAN Prijs Onderzoeker.

Lees meer over de andere winnaars: HAN-ambassadeurs op het podium

Actieve inzet voor onderwijs en onderzoek in de supply chain

Jan, net gepensioneerd docent bij verschillende opleidingen van de HAN en onderzoeker Supply Chain Finance gebruikt al jaren ict en technologie in zijn onderwijs en onderzoek. Onlangs verscheen van zijn hand bijvoorbeeld een paper over blended learning.

Uit het juryrapport:
“Jan staat bekend om zijn vele jaren actieve inzet voor het onderwijs en onderzoek in de supply chain. Hij heeft aan de wieg gestaan van een van de oudste lectoraten van Nederland: het Lectoraat Logistiek & Allianties. Zijn ambassadeurschap voor de HAN kent geen grenzen. Hij werkt als katalysator die collega’s mee in beweging zet, binnen en buiten zijn academie.

Jan is een gepassioneerde onderzoeker die over de grenzen van zijn werkveld heen kijkt. Met een grote dosis energie en goede zin organiseert hij kennisontwikkeling en -deling in de driehoek. Hij heeft een groot hart voor het onderwijs en haar studenten. Hij signaleert kansen om het werkveld en onderzoek te verbinden en weet hier ook de student-onderzoekers voor te enthousiasmeren.

Jan is altijd correct en weet met rust en humor en een enorme kennis met meer dan veertig jaar aan levendige praktijkvoorbeelden studenten te boeien en collega’s te inspireren.”

Bron: iXperium.nl