Het vragenkompas als handvat

Vraaggestuurd onderwijs kan leerlingen vanuit een intrinsieke motivatie laten leren. Voor leerkrachten vormt het echter een grote uitdaging. Harry Stokhof doet er al jaren onderzoek naar en ontwikkelde het vragenkompas.

Vraaggestuurd onderwijs kan leerlingen vanuit een intrinsieke motivatie laten leren. Voor leerkrachten vormt het echter een grote uitdaging. Harry Stokhof doet er al jaren onderzoek naar en ontwikkelde het vragenkompas.

Harry Stokhof

Harry Stokhof is lerarenopleider en onderzoeker bij de HAN. Hij deed jarenlang onderzoek naar effectief vraaggestuurd leren, en weet inmiddels hoe belangrijk de voorbereiding van een vraaggestuurd leerproces is.Lees het volledige artikel dat over dit onderwerp verscheen op Scienceguide.

Contact

Harry Stokhof is docent-onderzoeker bij het onderzoeksteam Kwaliteit van Leren aan de HAN. Hij promoveerde in 2018 aan de Open Universiteit in Heerlen cum laude op een scenario voor vraaggestuurd leren. NRO-SIA subsidieert zijn vervolgonderzoek naar het vragenkompas. Wil je meer weten over zijn onderzoek en vraaggestuurd leren, neem dan contact op: Harry Stokhof mailen.