Artikelen

"Persoonlijke groei èn praktische innovaties in de zorg, dat is de kracht van deze master"
Hoe combineer je wetenschap en praktijk, en zorg je dat innovaties écht landen in de praktijk? Voor Jana, ergotherapeut en alumna, was dat dé reden om de Master Neurorevalidatie en Innovatie te volgen.
"Deze master maakt het verschil – in je werk én in de zorg"
Jessica werkt als fysiotherapeut en volgde de Master Neurorevalidatie en Innovatie. "Die brede, open blik – voorbij je eigen expertise – maakt het verschil."

"Mijn fascinatie voor zorginnovatie gaf de doorslag"
Yvonne Janssen (31) studeerde Ergotherapie aan de HAN en zit nu in het 2e jaar van de master Neurorevalidatie en Innovatie. “Ik ben als ergotherapeut gefascineerd door innovatie in de zorg. Dat gaf de doorslag om deze master te volgen.”

“Ik bracht dat wat ik leerde direct in de praktijk”
Lieke Engels had het gevoel dat ze nog niet uitgeleerd was na haar studie Ergotherapie. Ze was jong en wilde graag werken aan haar zelfvertrouwen en een eigen visie. De deeltijd Master Neurorevalidatie en Innovatie sloot perfect aan bij haar interesses, de keuze was dus snel gemaakt.
Hoofddocent Erwin Joosten
Het aantal mensen met niet-aangeboren hersenletsel neemt, ook door de vergrijzing, toe. Het is meer dan ooit zaak om de zorg en de revalidatie slimmer te organiseren.
Master in opleiding Jessica van der Lede
Jessica: “Ik wil bijdragen aan verbetering van dwarslaesiezorg. Het is mooi om de zoektocht te ervaren naar de beste mogelijke revalidatie voor de revalidant die in een nieuwe situatie gaat ontdekken waar hij of zij blij van wordt.”
Werkgever Janneke Stolwijk
Janneke Stolwijk is revalidatiearts en onderzoeker binnen de klinische dwarslaesieafdeling bij De Hoogstraat Revalidatie. “Waar master in opleiding Jessica graag breed kijkt, sla ik er altijd piketpaaltjes omheen.”
"Ik werd me bewust van mijn blinde vlekken"
Een snelkookpan voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling. Dat is de master Neurorevalidatie en Innovatie zeker, zegt student, inmiddels alumnus, Lucas Koester. De fysiotherapeut vertelt over deze uitdaging, die hem veel energie geeft.
Samen innoveren in onderwijs en onderzoek
Vorig jaar startten 7 docent-onderzoekers als innovator bij zorginstellingen in de regio, waar zij zich 1 dag per week inzetten om het innovatieve vermogen van die zorginstellingen op het gebied van zorg en welzijn te vergroten.

Langer Actief Thuis
Elly Branderhorst (ergotherapeut) raakte in de rol van knowledgebroker vanuit het kennisnetwerk CVA-Nederland binnen Mijzo steeds meer geïnteresseerd in innovaties. Ze vertelt meer over de opleiding en afstudeerproject ‘Langer Actief Thuis’.
