studenten in lounge ruimte

Lectoraat Werkzame Factoren in Fysiotherapie en Paramedisch Handelen

Hoe voorkom of vervang je duurdere paramedische zorg?

Fysiotherapie inzetten bij schouderklachten. Ergotherapie voor mensen met dementie. Paramedische zorg bij ondervoeding. Wat is er nodig om dit soort behandelingen uit de (duurdere) 2e lijn te houden? Voor patiënten zorg dichtbij huis te organiseren?

HAN Redactie
01f6d70c-0cff-11ee-9024-02565807075b Hand met kompas met een route met mijlpalen.
Lectoraat Werkzame Factoren in Fysiotherapie en Paramedisch Handelen

Af en toe lage rugpijn hoort bij het leven

Heb je de laatste tijd regelmatig last van lage rugpijn? Dit kan zomaar te maken hebben met het vele zitten en weinig bewegen ingegeven door corona. En dan zit je aan je laptop ook nog vaak op een stoel die de naam bureaustoel niet mag hebben.

a7bc299c-0cf2-11ee-a7b1-02565807075b Biologie studenten wandelen door het bos

7 vragen over het nieuwe COVID-19-portaal

Technologie kan fysiotherapeuten, diëtisten, ergotherapeuten en logopedisten beter laten samenwerken bij de revalidatie van COVID-patiënten. Lilian Beijer, van het lectoraat Werkzame Factoren in Fysiotherapie en Paramedisch Handelen, realiseerde met haar team een gloednieuw COVID-19 portaal.

Coronavirus COVID19 artist impression
Lectoraat Werkzame Factoren in Fysiotherapie en Paramedisch Handelen

Onderzoek voorspelling ontwikkeling lage rugklachten

Een patiënt met lage rugklachten is al jaren een lastig probleem voor fysiotherapeuten. Het is niet goed te voorspellen hoe lage rugklachten zich ontwikkelen.

HAN Redactie
doent heeft been vast tijdens massage
Lectoraat Werkzame Factoren in Fysiotherapie en Paramedisch Handelen

Heldere uitleg fysiotherapie helpt laaggeletterden

Als communicatie een grote rol speelt bij een fysiotherapeutische behandeling, hoe zit dat dan in contact met laaggeletterden? Wat hebben zíj nodig om aan hun herstel te werken of met chronische pijn om te gaan? Heldere uitleg is een van de sleutels tot succes.

HAN Redactie
fysiotherapeut die een oudere man met gewichten helpt