studenten in lounge ruimte

Lectoraat Lean en World Class Performance

Kennis en kunde studenten mbo en hbo sluit goed op elkaar aan

Onze onderzoeker Menno Herkes hield op 18 april een presentatie over het Fieldlab Digital Twinning Achterhoek aan de Thematafel Smart Werken en Innovatie. De deelnemers van deze thematafel waren die dag te gast bij Varex Imaging in Doetinchem, de fysieke locatie van het Fieldlab.

389737 Medewerker werkt op tablet met robots / robotics

Effectieve kennisdeling rondom robotoplossingen

Nieuwe technologieën hebben een flinke impact op hoe we werken. Om ze goed te kunnen invoeren, gebruiken en verbeteren, hebben we een multidisciplinaire aanpak en goede kennisdeling nodig. Het HAN Lean QRM doet hier onderzoek naar.

HAN Redactie
387447 Medewerker werkt op tablet met robots / robotics.
Lectoraat Lean en World Class Performance

Op weg naar een Dynamic Digital Product Passport (D-DPP)

Jan Jaspar is, vanuit de Master Engineering Systems, afgestudeerd bij het bedrijf VIRO op het thema Dynamic Digital Product Passport (D-DPP). De HAN wil zijn onderzoek voortzetten in een project waarin ook het Lectoraat Lean/World Class Performance participeert.

HAN Redactie
5682eed0-d48e-11ee-897d-875903b75f9e Nederlands landschap met blauwe lucht, windmolens en energiecentrale
Lectoraat Lean en World Class Performance

Sportdocent in opleiding verdiept zich in processen met minor Lean Management

In deeltijd opgeleid worden tot eerstegraads sportdocent en dan de keuze maken je te verdiepen in processen met de minor Lean Management. Het klinkt als een bijzondere keuze. Merlijn Heemskerk maakte deze keuze, hij vertelt waarom hij voor de minor Lean koos en hoe hij deze heeft ervaren.

HAN Redactie
6cc15eb0-0cfd-11ee-84de-02565807075b Studenten luisteren in de sportles naar docente.
Lectoraat Lean en World Class Performance

"Focus op kwaliteit van mensen en producten"

In het kader van het 15-jarig bestaan van de Minor Lean zetten we Davey Giesen en Bram Geurts in de spotlight. Zij zijn beiden oud-studenten van de minor Lean en werkzaam bij partnerbedrijf Giesen Coffee Roasters. Stef Tiggeloven ging met ze in gesprek.

HAN Redactie
6d6f7283-d57e-11ee-87fe-3735bbfb0d23 Kleurrijke koffiebranders op rij van Giesen Coffee Roasters

Feestelijke viering 15 jaar impact met Lean op de HAN

Het derde lustrum, 15 jaar Lean onderzoek en onderwijs daar zijn we trots op. Dit vierden we op donderdag 25 januari 2024 samen met onze relaties, (ex-)collega’s en studenten tijdens het HAN Lean Event. Dit jaar met een extra feestelijk tintje, drie themasessies en een cadeautje voor alle aanwezigen.

4b4647d0-beb1-11ee-8ab4-ddb6117eb418 HAN Lean Event 2024
Lectoraat Lean en World Class Performance

Positieve impact op mens en planeet met growth hacking

In het kader van ons 15-jarig bestaan spraken we Bart Snijders, alumnus van de Minor Lean management en inmiddels eigenaar van Sprints & Sneakers, een bedrijf dat zich bezighoudt met “growth hacking”.

HAN Redactie
8cef73ce-0cef-11ee-9c84-02565807075b Afbeelding van een wereldbol en een sneaker

Continu verbeteren bij VB-Airsuspension

Dit jaar mocht het HAN Lean QRM Centrum partnerbedrijf VB-Airsuspension ondersteunen in hun continu verbeterproces. Dit deden we onder andere met de training 'Continu Verbeteren voor Teams'. Binnen dit traject pakten vijf verbeterteams verschillende verbeterprojecten op.

HAN Redactie
71b35b91-8ea2-11ee-8e40-591266e02625 Werksessie van medewerkers van  VB Airsuspension tijdens de werkplaats Lean en Continu Verbeteren
Lectoraat Lean en World Class Performance

Emiel Maters: "Met data processen optimaliseren"

Emiel Maters versterkt sinds kort het HAN Lectoraat Lean & World Class Performance. Hij stelt zich graag voor aan onze studenten, relaties en collega's.

03d0e50c-0ced-11ee-84cd-02565807075b LM Lectoraat Logistiek Data science
Lectoraat Lean en World Class Performance

Mensgericht digitaliseren van de productie

Digitalisering van productie, dit is de toekomst. Industrie 4.0 (of 5.0), smart technologie, IoT, Digital Twins en machine learning, het kan niet op. Allemaal even belangrijk want geautomatiseerde systemen kunnen iets wat mensen niet kunnen. Maar hoe start je en met welke valkuilen zijn er?

Menno Herkes
560330 Vrouwelijke engineer met laoptop in chemische fabriek