Flexibel onderwijs

Future (y)our Energy zet onderwijs voor energietransitie op z’n kop

Future (y)our Energy breekt met de traditionele opzet van studies van de HAN. Mede-initiatiefnemer Vincent Wiegel en SEECE-projectleider Miriam Jager vertellen erover. “Het huidige onderwijssysteem is failliet.”

redactie SEECE
Future your Energy opleiding van Technische Bedrijfskunde associate degree. Studenten krijgen uitleg over de mogelijkheden van de energietransitie. Uitleg door docent van de HAN.
Flexibel onderwijs

Nieuw internationaal platform P4ELECS maakt benodigde kennis voor energietransitie voor iedereen toegankelijker

Het tekort aan voldoende geschoold personeel is één van de remmende factoren in de energietransitie. Het internationale samenwerkingsverband P4ELECS wil een belangrijke bijdrage leveren aan de oplossing via een platform vol met actuele leermodules rondom elektrificatie.

redactie SEECE
Afbeelding discover Building Blocks, new skill loading....
Flexibel onderwijs

Miriam Jager: nieuwe aanjager Innovatieve Leeromgevingen

Samen grenzen verleggen met digitale technologie, dat is waar zwaartepunt Slim – Smart Region voor staat. Dat gebeurt door onderzoek, samenwerking met het werkveld en de projecten in het onderwijs. Wie zijn de mensen achter het zwaartepunt? Maak kennis met het team.

HAN Redactie
Illustratie zwaartepunt Smart Region
Flexibel onderwijs

HAN-studenten leggen fundament onder laadpaal van de toekomst

6 HAN-studenten hebben het afgelopen halfjaar ElaadNL geholpen bij het ontwikkelen van een gestandaardiseerde fundering voor publieke laadpalen. Een onzichtbare, op het eerste oog simpele innovatie, die grote impact gaat hebben.

redactie SEECE
Testen van fundering met Daan, Timo, Gert-Jan, Jeroen en Manon
Flexibel onderwijs

‘Door de Power Minor kon ik de verbinding leggen tussen de theorie en praktijk’

De Power Minor is een blijvend succes. Voor het zeventiende jaar dook onlangs een groep techniektalenten dieper in de energiewereld. Studenten Lex Franke en Steven van Ek en Campus recruiter Inge Klappers van medeorganisator TenneT vertellen over de waarde van de Power Minor. 

redactie SEECE
Power Minor op 21 februari 2025 afgesloten met een feestelijke certificaatuitreiking bij TenneT Netherlands
Flexibel onderwijs

Waterstofbakfiets moet pakketten en nieuwe kennis bezorgen

Voor de vierde keer heeft een groep HAN-studenten een halfjaar gewerkt aan de waterstofbakfiets, waarmee Groene Rijders pakketten bezorgt in Arnhem. Studenten Veerle  Prevaes en Arne Wit vertellen samen met Frank Mietes van Alles over Waterstof over de vorderingen die zijn gemaakt.

redactie SEECE
Een presentatie door studenten over de waterstofbakfiets
Flexibel onderwijs

Statushouder Rezan maakt na speciaal leerwerktraject het elektriciteitsnet nu klaar voor de energietransitie

Rezan Rasoul (34) is één van de statushouders die via een speciaal leerwerktraject aan de slag is gegaan in de energiesector. De Syriër werkt na de opleiding Elektrotechniek aan de HAN nu fulltime als engineer bij Liander.

redactie SEECE
Rezan Rasoul op locatie
Flexibel onderwijs

‘We moeten mensen anders opleiden binnen de energietransitie’

Erik Folgering is vanaf 1 september programmamanager van SEECE, hét centre of expertise waarin partijen samenwerken aan een duurzaam en betrouwbaar energiesysteem. Samen met Eva Peters, Regiolead Arbeidsmarkt & Onderwijs (Regio Oost) bij partner Alliander, kijkt hij vooruit.

Er is geen omschrijving beschikbaar
HAN Redactie
Eva Peters en Érik Folgering
Flexibel onderwijs

Eindelijk zit de HAN in Connectr, mét een duidelijke visie

Op 1 februari was het zover: de intrek van de HAN in Connectr Energy Innovation, waar samen gaat worden gewerkt aan de energietransitie. Een historisch moment voor de HAN, want Connectr is al een paar jaar in opbouw. HAN'er Erik Folgering vertelt over de visie op HAN@Connectr voor de komende jaren.

HAN Redactie
Connectr Innovatielab wordt gebouwd, het startsein is gegeven (NH)
Flexibel onderwijs

Onbekend, maakt onbemind. Dus ‘Raising Global Citizens at Home’

Kunnen we binnen de HAN wendbare wereldburgers opleiden en tegelijkertijd onze footprint verlagen en kansengelijkheid verhogen? En dat zonder mensen uit te sluiten doordat we bepaalde vooroordelen hebben? Ja, dat kan!

Er is geen omschrijving beschikbaar
HAN Redactie
studenten buiten bij R31