Workshop 17 juni

Rethinking Researcher Agency: Navigating research, disciplinary, educational, and societal practices

Studenten van de master Business Sales in overleg, samenwerken op laptop.

Docentonderzoeker Monica van Winkel geeft 17 juni de workshop: Rethinking Researcher Agency: navigating research, disciplinary, educational, and societal practices. Dit is gebaseerd op haar promotietraject over leren en innoveren van docentonderzoekers in de driehoek onderzoek, onderwijs en praktijk

Snelle info

Datum en tijd

Dinsdag 17 juni

14.45 - 17.00 uur (inloop vanaf 14.30)

Locatie

Maria Montessori gebouw, Radboud Universiteit Nijmegen. Zaal MM 02.130.

Voertaal en aanmelden

Engels

Kosteloos aanmelden tot en met 12 juni

17 juni 2025
 

Workshop Rethinking researcher agency

We starten de workshop met een presentatie over ervaringen van promovendi die zich bewegen tussen verschillende werelden en die onderweg uitdagingen, wendingen en groei ervaren. In een interactieve plenaire sessie brengen we partnerschappen en betekenisgeving in kaart. Vervolgens gaan we in kleine groepen uiteen om storylines te tekenen en te reflecteren op leer- en keerpunten. We sluiten af met het verzamelen van inzichten over onderzoekersagency in inter- en transdisciplinaire samenwerking.

Schrijf je in voor de workshop via de button hieronder. Inschrijven kan tot en met 12 juni. Er zijn 50 plekken beschikbaar, vol = vol dus! 

Onderzoeker Monica van Winkel

Voor wie is de workshop?

Je bent van harte uitgenodigd om samen na te denken over hoe je als onderzoeker en partner in onderzoek regie en bruggenbouwers rollen kunt nemen in omgevingen waar verschillende perspectieven en belangen samenkomen. De workshop is met name interessant voor professie georiënteerde promovendi, begeleiders van PhD-, MSc-, en BSc-kandidaten, docenten, onderzoekers, lectoren, onderwijsmanagers en praktijkpartners in onderzoek. Met name voor wie werkt in de driehoek van onderzoek, onderwijs en samenleving.

Wat levert het je op?

Deze praktijkgerichte sessie biedt handvatten om als onderzoeker bewust regie te nemen over trajecten. We delen inzichten over hoe je diverse aspiraties balanceert, zelfstandig en creatief navigeert, stakeholders echt betrekt, de zichtbaarheid en impact van je onderzoek versterkt én meerdere rollen in balans kunt houden.

Presentatoren en begeleiders

Achtergrond workshop

De workshop is gebaseerd op een recent artikel van Monica van Winkel "𝗜𝗱𝗲𝗻𝘁𝗶𝗳𝘆𝗶𝗻𝗴 𝘀𝘁𝗼𝗿𝘆 𝘁𝘆𝗽𝗲𝘀 𝗼𝗳 𝗣𝗵𝗗 𝗰𝗮𝗻𝗱𝗶𝗱𝗮𝘁𝗲𝘀 𝗹𝗲𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗻𝗴 𝗶𝗻 𝗵𝗶𝗴𝗵𝗲𝗿 𝗽𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝘀𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗲𝗱𝘂𝗰𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻: '𝘂𝗽𝘀 𝗮𝗻𝗱 𝗱𝗼𝘄𝗻𝘀', '𝘁𝘂𝗿𝗻𝗮𝗿𝗼𝘂𝗻𝗱', '𝗰𝗼𝗻𝘁𝗶𝗻𝘂𝗼𝘂𝘀 𝗴𝗿𝗼𝘄𝘁𝗵', 𝗮𝗻𝗱 '𝘀𝗰𝗵𝗼𝗹𝗮𝗿𝗹𝘆 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗴𝗻𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻’" (gepubliceerd in Studies in Graduate and Postdoctoral Education, 2025). Dit artikel deelde Monica ook in een invited symposium van de VOR-HO op de AERA in Denver, US. Met dank aan het Leids Universitair Fonds voor de subsidie.

Voor dit onderzoek deelden hbo docent-promovendi hun ervaringen met het balanceren van onderwijs, onderzoek en professionele praktijk over de duur van een jaar. Hoe navigeren zij hun traject, welke transities ervaren zij, hoe geven zij richting aan hun rol als onderzoeker, en hoe benutten zij diverse leerbronnen en relaties? Deze verhalen vormen het vertrekpunt van de workshop.