Uitnodiging voor 16 april 2024

Symposium | Hoe kan de financieel professional de wereld redden?

91e86110-cfe5-11ee-aa42-997130617d36

Wat wordt de rol van de finance professional als het gaat om duurzaamheid en de actuele wet- en regelgeving hierover (zoals de CSRD en de Wbk)? Dergelijke veranderingen brengen uitdagingen en risico’s met zich mee, maar ook mooie kansen. Hierover delen wij graag onze kennis!

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Arnhem
Ruitenberglaan 31
Arnhem

Deelname
Deelname is kosteloos

Welke sleutelrol heeft de finance professional op weg naar een betere wereld?

Niet alleen grote bedrijven, maar ook het mkb gaat in toenemende mate te maken krijgen met veranderingen door nieuwe wetgeving gericht op duurzaamheid. Dat vraagt om nader onderzoek en samenwerking met professionals uit het werkveld, onderzoekers en studenten.

Graag nodigen we je uit voor het symposium "Hoe kan de financieel professional de wereld redden? | De meervoudige waarde van accountancy, control & advice".

Direct aanmelden

Inspiratie

Keynotes

Het inhoudelijke programma start met twee vooraanstaande keynote sprekers die hun licht laten schijnen op duurzaamheid in relatie tot financieel professionals en CSRD in relatie tot integrated thinking, control en reporting, auditing en advice. Met trots verwelkomen we hiervoor Jan Jonker en René Orij.

• prof. dr. Jan Jonker | emeritus hoogleraar Duurzaam Ondernemen aan de Radboud Universiteit Nijmegen
• prof. dr. René Orij | hoogleraar duurzaamheidsverslaggeving aan Nyenrode Business Universiteit

91e86111-cfe5-11ee-953b-21c43ef022a6
Interactie

Workshops

Na de keynotes volg je, op basis van jouw keuze, twee thematische workshops, ingeleid door experts en gevolgd door een interactieve sessie onder leiding van een moderator:

PE-punten RB / PE-portfolio NBA-leden

• Leden van het RB (Register Belastingsadviseurs) kunnen 4 PE punten krijgen bij deelname aan het symposium. Registreer je bij ons bij voor aanvang van het symposium. Je krijgt dan naderhand een bewijs van deelname toegestuurd.

• Leden van de NBA (Koninklijke Beroepsorgansiatie voor Accountants) houden een eigen portfolio bij. Gezien het feit dat NBA het verplichte PE-thema Duurzaamheid heeft verlengd tot eind 2024, is wellicht dit symposium zeer bruikbaar voor het portfolio!
31016 Student schrijvend met pen

Tijdschema

• 10.30 uur Ontvangst
• 11.00 uur Keynotes
• 13.30 uur Workshops
• 16.00 uur Plenaire wrap-up
• 17.00 uur Netwerkborrel

Koffie, thee, lunch en een hapje en drankje tijdens de netwerkborrel zijn inbegrepen.

Meld je aan

We kijken uit naar de uitwisseling

Graag ontmoeten we je op dinsdag 16 april op de HAN! Bij aanmelding kies je direct welke workshops je wil volgen.

Voel je vrij om deze uitnodiging te delen!

Het symposium wordt georganiseerd door het HAN lectoraat Futureproof Control, onder leiding van leading lector dr. Egbert Willekes en in samenwerking met associate lector dr. Fred de Jong en senior onderzoeker Nicole den Hartigh