Congres 'Autonoom autorijden': hoe sturen we automatisch rijden in de juiste richting?

c4428381-e5ec-11ee-9825-2ae9c29697aa SafeClai auto op HAN-campus Arnhem

Onze mobiliteit moet schoner, veiliger en efficiënter om steden leefbaar en bereikbaar te houden. Autonoom autorijden kan daar aan bijdragen. Ook benieuwd hoe we automatisch rijden de juiste richting op kunnen sturen? Kom dan woensdag 24 april naar het congres 'Autonoom autorijden' aan de HAN.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Arnhem
Ruitenberglaan 31
Arnhem

Deelname
Gratis voor studenten | € 25 voor KIVI-leden | € 50 voor niet-leden

Doe mee aan deze boeiende bijeenkomst, waar we de potentie van autonome voertuigen om onze mobiliteit schoner, veiliger en efficiënter te maken, met elkaar gaan delen. Verschillende sprekers gaan dieper in op de ontwikkelingen die bijdragen aan automatisch rijden. Daarnaast is er ruimte om te netwerken met andere aanwezigen uit de automotive branche.

Highlights:

• Presentaties van experts
  • Rondleiding door het Automotive Lab met de nieuwste innovaties:
    - VR Truck simulator à Truck cabine waarin je met een VR bril door de technologie wordt ondersteund om langere en zwaardere vrachtwagens eenvoudig te docken
    - Coöperatieve Agro-robots, die in de toekomst moeten helpen de gewassen autonoom van het land te brengen
    - Schaal 1:3 vrachtwagens die autonoom docken en op afstand te besturen zijn.
  • Paneldiscussie

• 14.30 Demonstratie van Zelfrijdende Twizzy/Streetdrone (apart voor aanmelden)
  • 15.00 Ontvangst en registratie congres
  • 15.45 Hartelijk welkom en inleiding door lector Frans Tillema, Lectoraat HAN Automotive Research
  • 16.00 Presentatie Peter Morsink, RHDHV
  • 16.30 Presentatie Jorrit Kuipers, Robotuner
  • 17.00 Presentatie Jeroen van der Werf, VDL
  • 17.30 Broodjes maaltijd en rondleidingen door het lab van Automotive
  • 19.00 Presentatie Mark Vroegop, RDW
  • 19.30 Presentatie Tom Alkim, MAPTM
  • 20.00 Paneldiscussie aan de hand van vragen
  • 20.30 Afsluiting

Dagvoorzitter: Sjanne Wolterink

342308c0-e5fa-11ee-90d3-0b751f5ff69f KIVI Regio Gelderland nodigt je op 24 april 2024 uit voor een diepgaande verkenning van autonoom rijden en de toekomst van mobiliteit.

Organisatie van dit congres

Het congres wordt georganiseerd door KIVI - Koninklijk Instituut van Ingenieurs Regio Gelderland in samenwerking met KIVI afdeling Verkeer en Vervoer, Royal HaskoningDHV en de HAN Academie Engineering en Automotive.

Kosten en aanmelden

• Gratis voor studenten
  • € 15 voor HAN-alumni
  • € 25 voor KIVI-leden
  • € 50 voor niet-leden

Aanmelden

Mis deze kans niet om deel te nemen aan een toekomstbepalend gesprek over autonoom rijden. Meld je nu aan en zet een stap richting de toekomst van mobiliteit!

Cursus: Op Weg naar Autonoom Rijden

Wat is autonoom rijden precies? Wanneer is het rijp voor de markt? Welke systemen spelen een rol in het voertuig? Wat is de rol van de bestuurder? Welke sociale, juridische en milieu-aspecten zijn er? Krijg antwoord op deze en andere vragen. Volg de cursus Op Weg naar Autonoom Rijden!

35006 Studenten werken aan streetdrone auto
draw-cta-title