Webinar: Herkennen van sociaaleconomische gezondheidsverschillen

Voor veel mensen is het niet meer vanzelfsprekend om periodiek een tandarts of mondhygiënist te bezoeken. Hoe komt dit en wat zijn hier de consequenties van?

In het webinar 'Herkennen van sociale gezondheidsverschillen' bespreken we de problematiek rond sociaaleconomische gezondheidsverschillen aan de hand van concrete voorbeelden uit de mondzorg. We leggen uit hoe bepaalde factoren de sociaaleconomische status beïnvloeden volgens onderzoek, en hoe deze invloeden zich manifesteren in de dagelijkse praktijk. Tijdens het webinar behandelen we recente wetenschappelijke inzichten en koppelen we deze aan praktijkvoorbeelden. Na afloop ben je bekend met actuele maatschappelijke vraagstukken die uitdagingen in de praktijk met zich meebrengen. De besproken praktijkvoorbeelden geven handvaten voor de toepassing van deze kennis in het eigen werkveld.

Snelle info

Datum en tijd

• 19.15 - 19.30 uur: inloggen
  • 19.30 - 20.30 uur: webinar
  • 20.30 - 21.00 uur: vragen, evaluatie en afsluiting

Gastprekers

• Dr. Lea Kragt – (Epidemioloog, docent-onderzoeker Mondzorgkunde)
  • Roos van Sambeek, MSc – (Mondhygiënist, PhD candidate, docent Mondzorgkunde)

Voor wie?

Dit webinar is interessant voor:

• Mondhygiënisten
  • Logopedisten
  • Diëtisten
  • Fysiotherapeuten
  • Ergotherapeuten
  • Sociaal werkers
  • Verpleegkundigen
  • HAN-studenten van de Academie Paramedische Studies, Academie Mens en Maatschappij en Academie Gezondheid en Vitaliteit
  • HAN-medewerkers van de Academie Paramedische studies en Academie Mens en Maatschappij

Kosten en aanmelding

Voor externen wordt een bijdrage van €15,- gevraagd. Voor HAN-studenten (3e en 4e jaars bachelorstudenten) en HAN-medewerkers is deelname gratis. Aanmelden kan via de knoppen bovenaan deze pagina. Er wordt geen accreditatie aangevraagd voor deze webinars.

Meer weten?

Bekijk de pagina over webinars in zorg en welzijn voor meer informatie en om het aanbod van onze andere webinars te zien.