Symposium studerende mantelzorgers

associate-degrees

Eén op de 8 studenten in het hoger onderwijs heeft zorgtaken voor een naaste. Dat zijn er alleen al in Nijmegen en Arnhem ruim 10.000. Grote kans dus dat jij in je werk of opleiding studerende mantelzorgers tegenkomt. Of misschien ben je er zelf wel één.

Mantelzorg wordt vaak niet herkend en daarom komt ondersteuning vaak (te) laat op gang. Tijdens dit symposium nemen we je mee in ervaringsverhalen van studerende mantelzorgers en laten we je oefenen met praktische tools die we samen met hen hebben ontwikkeld, zodat je daarna zelf aan de slag kan.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen - I/O gebouw
Kapittelweg 35
Nijmegen

Deelname

voorlopig

Programma

We starten het programma met een (vegetarische) lunch. Tijdens een plenaire opening nemen we je mee in ervaringsverhalen en de impact van mantelzorg tijdens je studie. Na de plenaire opening kun je twee workshops volgen. In elke ronde heb je keuze uit verschillende workshops.

12:30 – 13:15 ontvangst met lunch
13:15 – 14:00 plenaire opening
14:00 – 15:00 workshops ronde 1
15:00 – 16:00 workshops ronde 2
16:00 – 17:00 borrel

Let op: mogelijk vinden er nog kleine wijzigingen plaats in de tijden.

Ronde 1

Ronde 2

Voor wie?

Dit symposium is interessant voor alle studenten met zorgtaken en iedereen die met studenten werkt. Maar ook beleidsambtenaren, bestuurders, managers, ervaringsdeskundigen, onderzoekers en vrijwilligers zijn welkom!

Als student kun je het symposium inzetten voor je vrije ruimte. Check bij jouw opleiding wat hiervoor de regels zijn!

Contact

Het symposium studerende mantelzorgers organiseren we ter afsluiting van het project studerende mantelzorgers, gecoördineerd vanuit het Leeratelier Jongeren, Inclusie & Participatie (Werkplaats Sociaal Domein Arnhem en Nijmegen) met steun van Stichting De Beide Weeshuizen.

Heb je een vraag over het project of het symposium neem dan contact met ons op via communicatie.amm@han.nl.

Twee jonge vrouwen praten, een met fiets